لزوم آموزش الفبای حرکتی به پیشدبستانیها/ فقر حرکتی نسل آینده را تهدید میکند
به گزارش گروه اجتماعی آنا از خبرگزاری فارس، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش امروز در همایش پیشدبستانی زیربنای عدالت آموزشی پایدار که در دانشگاه الزهرا(س) در حال برگزاری است با اشاره به اهمیت آموختن سواد حرکتی به دانش آموزان، اظهار کرد: دانش آموزی که نمیتواند فعالیت کند، دانش آموزان دیگر او را به بازی نمیگیرند.
وی ادامه داد: در آینده اگر زندگی ماشینی و فقر حرکتی ادامه یابد با سونامی فقر حرکتی مواجه خواهیم بود.
حمیدی تاکید کرد: امروز در مدارس دوزبانه و مهدکودکها برای اینکه نوآموزان با محیط آن مأنوس شوند حتما باید بازیهای حرکتی و ورزشی جزو برنامههای آموزشی آن باشد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: عزت و اعتماد بهنفس، مهارت اجتماعی و سازگاری از مهمترین عوامل موثر ارتباط اجتماعی دانشآموزان است که در بازی و حرکت به دست میآید.
وی یادآور شد: در حوزه پیش ابتدایی و مقطع اول ابتدایی میتوانیم سواد حرکتی را رشد دهیم و اگر کودک، الفبای حرکت را تجربه نکند در آینده در یک حرکت ساده ناتوان خواهد شد.
حمیدی با بیان اینکه بازی و مشارکت بیشتر باعث مهارتهای حرکتی بهتر در دانشآموزان میشود، خاطرنشان کرد: اگر در سن پیشدبستانی، نوآموز الفبای حرکتی را فرا گیرد در آینده در دویدن و ترکیبی از آنها میتواند استواری لازم را کسب کند.
وی با تأکید بر اینکه در پیش ابتدایی برای ارتباطات اجتماعی موثر باید بخش مهمی از فعالیتهای ورزشی و بازی کودکانه وجود داشته باشد، گفت: بیتوجهی به آن باعث میشود نسلی نامتعادل، کم توان و کم سواد حرکتی به وجود آید.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: به جامعه هشدار میدهم که باید از سونامیهای آینده و بیماریهای غیرواگیر که جامعه را تهدید میکند، پیشگیری کرد.
انتهای پیام/