دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1394 - 16:33

ساماندهی حدود 850 هزار پناهجوی افغانستانی در قالب طرح آمایش

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: تاکنون حدود 850 هزار نفر از مهاجران افغانستانی مقیم 14 استان کشور در قالب طرح آمایش ساماندهی شده‌اند و در روزهای اخیر نیز با اجرای مجدد این طرح تعداد مهاجرین ساماندهی شده افزایش خواهد یافت.
کد خبر : 14327

به گزارش گروه اجتماعی آنا، محمدی فر مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در نشست خبری مشترک با نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران به خبرنگاران گفت: تاکنون حدود 850 هزار نفر از مهاجران افغانستانی مقیم 14 استان کشور در قالب طرح آمایش ساماندهی شده‌اند و در روزهای اخیر نیز با اجرای مجدد این طرح تعداد مهاجرین ساماندهی شده افزایش خواهد یافت.


محمدی فر افزود: در برخی استان‌های کشور زمینه لازم برای اشتغال و اسکان مهاجران افغانستانی فراهم است و طرح بیمه درمانی این افراد با توافق انجام شده با وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در نیمه اول امسال اجرائی خواهد شد.


مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به مشکلات قانونی ازدواج مهاجرین با اتباع ایرانی گفت: برای برخورداری این زوج‌ها از برنامه‌های حمایتی تاکنون 1160 فقره پروانه ازدواج قانونی صادر شده است.


در ادامه این نشست خبری سیوانکادانا پالا نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران گفت : باید با کمک دولت جدید افغانستان شرایط بازگشت داوطلبانه مهاجرین افغانستانی مقیم ایران به کشورشان فراهم شود و وظیفه انسانی ما حکم می‌کند از این افراد در برابر شرایط ناامنی و توسعه نیافتگی در افغانستان حمایت کنیم.


سیوانکا داناپالا گفت: اطلاع مهاجرین افغانستانی مقیم ایران از وضعیت کنونی افغانستان می‌تواند به افزایش داوطلبانه آنان به کشورشان کمک کند و رسانه‌های گروهی دو کشور و یا حضور هیاتی از افغانستانی‌های مقیم ایران برای کسب اطلاع از شرایط امنیتی و اجتماعی این کشور می توانند موثر باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کشور
ارسال نظر
قالیشویی ادیب