دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1399 - 10:18
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با آنا:

طرح ساماندهی اتباع خارجی شامل همه تبعه‌ها نمی‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی می‌گوید، بندهای سخت‌گیرانه طرح ساماندهی اتباع خارجی شامل همه اتباع نمی‌شود.
کد خبر : 544456
iran.jpg

خلیل بهروزی‌فر در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، نسبت به انتقادات واردآمده به طرح ساماندهی اتباع خارجی که بندهای سخت‌گیرانه‌ای را در مورد اتباع خارجی در نظر گرفته است، واکنش نشان داد و گفت: یکی از مسائل اساسی کشور بحث نفوذ است. کشورهایی مانند رژیم صهیونیستی که با جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت آن عناد دیرینه دارند، به دنبال این هستند که در بدنه مجموعه دولت و غیره نفوذ کنند و از این طریق ضرباتی را به نظام وارد کنند. لذا این طرح در مجلس مورد بحث است.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مسائل امنیتی را یکی از دلایل اصلی مورد توجه قرار گرفتن طرح ساماندهی اتباع خارجی دانست و افزود: البته در کنار مباحث امنیتی، مسائل و آسیب‌های اجتماعی که عموماً به دلیل حضور اتباع در کشور ایجاد می‌شود، نیز در خصوص ارائه این طرح موثر بوده است.


وی در توضیح مسائل و مشکلات اجتماعی که به دلیل حضور اتباع در کشور به وجود می‌آیند، تصریح کرد: مسائل مربوط به اخلاقیات و سرقت مواردی از این قبیل مطرح است.


بهروزی‌فر در پاسخ به اینکه در حال حاضر اتباع افغانستانی از فراوانی بیشتری نسبت به اتباع سایر کشورها در ایران برخوردار هستند و از طرفی با توجه به قرابت‌های فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان آیا آسیب‌های مذکور شامل تبعه‌های افغانستانی نیز می‌شود؟ خاطرنشان کرد: بله آسیب‌های اجتماعی در مورد اتباع افغان نیز مطرح است اما هر کدام از بندهای مندرج در این طرح شامل همه اتباع نمی‌شود و شرایط خاصی را در نظر دارد. بنابراین در مورد جزئیات این طرح و اینکه شرایط پیش‌بینی شده شامل چه افرادی می‌شود، بحث خواهد شد، لازم به ذکر است که در جزئیات طرح مصالح خانواده‌های اتباع در نظر گرفته خواهد شد.


نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در مورد زمان تصویب طرح ساماندهی اتباع خارجی یادآور شد: طرح ساماندهی اتباع خارجی فعلاً در اولویت مجلس قرار ندارد.


انتهای پیام/4076/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته