دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1395 - 11:47

تالیف دو کتاب از سوی عضو هیات علمی واحد خمین

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین در گروه مدیریت و حسابداری موفق به تالیف دو کتاب شد.
کد خبر : 143254

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، ابراهیم گیوکی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین در گروه مدیریت و حسابداری، به همراه حمید تابلی و مجید ملامحمدی راوری دو کتاب را تحت عناوان «مدیریت منابع انسانی از دیدگاه اسلام» و «مبانی مهندسی ارزش» تالیف و چاپ اول آنها را در قطع وزیری به شمارگان ۱۰۰۰ نسخه منتشر کردند.


کتاب «مدیریت منابع انسانی از دیدگاه اسلام» که در هفت فصل و ۳۹۴ تدوین شده است، در معرفی آن آورده شده است: «باتوجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ویژگی‌ها و نیازهای خاص هر جامعه، هر روز بر تکامل و توسعه این سازمان‌ها افزوده می‌شود. بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی خاص، طراحی شده و با توجه به ساختارش نیازمند نوعی مدیریت است. قصد آن داریم تا اشاره‌‏ای اجمالی به اهمیت و اهداف مدیریت منابع انسانی کرده و با بیان تاریخچه و معانی آن، مدیریت منابع انسانی اسلامی را تعریف و تفاوت‏های این دو را با یکدیگر عنوان کرده و جایگاه انسان را از منظر مکاتب مختلف در حد توان خود مطرح سازیم.»


کتاب «مبانی مهندسی ارزش» نیز که در پنج فصل و ۱۱۵ تدوین شده است، در معرفی آن آورده شده است: «توسعه اهداف و آرمان‌های بلند و دسترسی به آنها مستلزم اجرای طرح‌های بزرگ و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی، خدماتی، عمرانی و کشاورزی است و اجرای این طرح‌ها نیازمند بکارگیری شیوه‌های کارآمد به منظور تخصیص بهینه بودجه و سایر منابع مورد نیاز است. به همین دلیل در سال‌های اخیر در کشور ما به تبع از سایر کشورهای پیشرفته به مهندسی ارزش توجـه ویـژه‌ای شـده اسـت و گـرایـش به ایـن روش کارآ به منظـور کاهش هزینه‌های سرمایه‏‌گذاری، اجرا و بهره‌برداری از طرح‌ها و بهبود کیفیت و قابلیت طرح‌ها در حال افزایش است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته