دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه معرفی شد؛

دستگاه هوشمند سنجش که دمای بتن ساخت و ساز را سهولت می‌بخشد

انجمن علمی ایده‌های نوین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز که برای سومین بار است در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی شرکت می‌کند امسال دستگاه هوشمند سنجش دمای بتن را معرفی کرد.
کد خبر : 143099

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از ستاد خبری دانشگاه آزاد اسلامی در هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه، دکتر سید مهدی قدوسی‌فر، رئیس انجمن علمی ایده‌های نوین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، در معرفی عملکرد دستگاه هوشمند سنجش دمای بتن گفت: «این دستگاه برای حفظ مقاومت و خاصیت بتن طراحی شده است. در مناطق سردسیر وقتی دمای هوا به زیر سفر درجه می‌رسد عموما بتن‌ریزی برای ساخت‌وساز با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود از این رو با نصب این دستگاه بتن‌ریزی در شرایط نامناسب جوی نیز به راحتی صورت می‌گیرد».
وی افزود: «در هوای سرد دستگاه به طور اتومات به هیترها و المنت‌های نصب‌شده پیام می‌دهد و المنت‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کند و باعث می‌شود دما متعادل شود و دمای بتن را زیر درجه یخ‌زدگی نگه می‌دارد. بنابراین عملیات بتن‌ریزی در ساخت‌وساز سهولت می‌یابد».
دکتر قدوسی‌فر بیان کرد: «بتن در شرایط هوای سرد خاصیت خود را از دست می‌دهد و چون مقاومت بتن کاهش پیدا می‌کند بنابراین برای ساخت‌و ساز مناسب نخواهد بود این دستگاه هوشمند با هزینه اندک می‌تواند مانع از کاهش استحکام بتن شود و با تولید انبوه این دستگاه ساخت‌وساز در شهرهای سردسیری بهتر صورت می‌گیرد».
وی با اشاره به اینکه دو مدل از این دستگاه برای ثبت اختراع و تجاری سازی مورد تست و آزمایش قرار گرفته است، ادامه داد: «دو نمونه از این دستگاه ساخته شده اس که در آزمایش‌های فنی علمکرد مثبتی داشته است. چنانچه سرمایه‌گذاران امکاناتی را برای تولید انبوه در اختیارمان قرار دهند با راه‌اندازی خط تولید این دستگاه می‌توانیم مشکلات مربوط به ساخت‌وساز را حل کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته