دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رویدادهای دانشگاهی؛ از گرامیداشت هفته وحدت تا تجلیل از مدال‌آوران ورزشی

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با سالروز ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و میلاد فرخنده امام جعفر صادق (ع)، هفته وحدت را گرامی داشتند.
کد خبر : 143039

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، همزمان با خجسته میلاد باسعادت پیامبرگرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت مراسم جشنی با حضور دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت درسالن حافظ این واحد دانشگاهی برگزار شد.
دکتر سید حبیب‌الله ابراهیمی معاون دانشجوی و فرهنگی واحد مرودشت در این جشن که به همت کانون قرآن و عترت و کانون‌های دانشجویی این واحد دانشگاهی برگزار شد، گفت: ضرورت و شرط اصلی مسلمانی پایبندی به اخلاقیات است. حضرت محمد (ص) می‌فرمایند، بکار گیری عقل و تدبیر در امور زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی لازم و ضروری است و در حدیثی دیگری بیان می‌کنند که سلاح انسان مومن و مسلمان علم و دانش است.


حجت‌الاسلام رسول ساجدی از استادان حوزه علمیه نیز در سخنانی با توجه به ابعاد شخصیت وجودی پیامبر عظیم‌الشان اسلام، پیرامون زندگی آن حضرت مطالبی را بیان داشت.


این مراسم با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع از جمله موسیقی سنتی، اجرای گروه سرود فریاد بی‌صدا، مولود خوانی از سوی مهدی نظری مداح اهل بیت عصمت و طهارت و اجرای مسابقه حضوری همراه بود.


گرامی‌داشت هفته وحدت در واحد داریون


همزمان با هفته وحدت مراسم جشنی با حضور امام جمعه منطقه داریون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد داریون برگزار شد.


دکتر مرتضی حق‌شناس سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد داریون با خوشامد گویی به امام جمعه داریون، هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) را تبریک گفت.


در این مراسم حجت‌الاسلام اسدی با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه و به مناسبت هفته وحدت و با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در راستای وحدت بین آحاد جامعه از این هفته به عنوان فرصتی بزرگ یاد کرد و از همه دانشجویان و استادان خواست در این زمینه تلاش و کوشش خود را افزایش دهند.


برگزاری مسابقات دانشجویی قرآن و اذان در واحد هشتگرد


به‌مناسبت هفته وحدت و میلاد پر خیر و برکت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) مسابقات روخوانی قرآن و اذان به همت حوزه معاونت آموزشی، دانشجویی و فرهنگی در سالن اجتماعات شهید مفتح دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد برگزار شد.


معاون آموزشی، دانشجویی و فرهنگی واحد در حاشیه برگزاری این مسابقات گفت: یکی از هدف‌های معاونت دانشجویی و فرهنگی، شکوفایی استعداد‌های دانشجویان است که با برگزاری مسابقات در چنین سطحی دانشجویان علاقه‌مند و دارای استعداد شناسایی می‌شوند و می‌توان از پتانسیل آنان در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه استفاده کرد.


دکتر ولی‌الله کوهدار افزود: این مسابقات در بخش روخوانی قرآن کریم و اذان ویژه دانشجویان برادر برگزار شد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تلاش می‌‌شود این مسابقات در بخش مفاهیم قرآن و احکام برای دانشجویان خواهر نیز برگزار شود.


برگزاری پنل تخصصی گروه معماری واحد هشتگرد


به مناسبت هفته پژوهش و به همت اداره پژوهش، فناوری و گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد پنل تخصصی گروه معماری با سه موضوع آموزش معماری، موضوع معماری معاصر و روند طراحی ویژه دانشجویان و استادان در سالن اجتماعات شهید مفتح برگزار شد.


در این پانل تخصصی گروه معماری، استادان برجسته حوزه معماری واحد نظرات علمی و تجربیات خود را بوسیله نمایش اسلاید‌های اجرایی در حوزه معماری و نحوه طراحی یک پروژه را برای دانشجویان حاضر بیان کرد.


گروه معماری واحد هشتگرد از ابتدای سال برای چندمین بار است که پانل‌های تخصصی را با حضور استادان برجسته برگزار می‌کند.


برگزاری کارگاه آموزشی تکریم ارباب رجوع در واحد مبارکه


کارگاه آموزشی «تکریم ارباب رجوع» ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه برگزار شد.


عباس نصوحی مدیر امور اداری واحد مبارکه و مدرس این کارگاه آموزشی، گفت: «موضوع تکریم ارباب رجوع از سال ۸۱ به‌صورت ویژه مورد توجه دانشگاه آزاد اسلامی است و در آموزه‌های دینی و قرآنی ما نیز به این موضوع تاکید فراوان شده است و با توجه به اهمیت گروه هدف ما که دانشجویان، دانش‌آموختگان و خانواده‌های آنان هستند تصمیم به برگزاری این کارگاه گرفته شد و هدف اصلی آموزش همکاران دارای سمت اجرایی اعم از استاد و کارمند در مواجهه با ارباب رجوع است.»


معاون اداری و مالی واحد مبارکه نیز درباره برگزاری این کارگاه، گفت: «تکریم ارباب رجوع چه در گذشته، حال و آینده از ضروری‌ترین مباحث دانشگاه است، در این راستا هر قسمت از دانشگاه با توجه به شرایط خدمت‌رسانی به ارباب رجوع، باید با برنامه‌ریزی و فراهم کردن شرایط مختص آن قسمت به بهترین شکل این کار اقدام شود.»


نصوحی مدرس این کارگاه درباره اهمیت انجام کار محول شده است، افزود: «موضوع سرعت عمل در جامعه امروز در انجام کار‌ها برای مردم بسیار اهمیت دارد چنانچه در سال‌های اخیر جذب دانشجو در حال کاهش است و این مهم است که با تکریم ارباب رجوع و تنوع خدمات مورد پسند آنان و انجام امور در اسرع وقت و از همه مهم‌تر کیفیت بخشی به بحث آموزش و پژوهش در دانشگاه شرایط پذیرش دانشگاه از سوی دانشجویان را از بین رقبا فراهم کنیم زیرا در عرصه زیر ساخت‌‌ها امکانات خوبی داریم که بی‌شک بیشتر رقبا فاقد آن هستند پس باید مقوله تکریم ارباب رجوع را سر لوحه کار خود قرار دهیم و هدف اصلی این کارگاه هم این موضوع است که ضرورت دارد عملیاتی شود.»


تجلیل از دانشجویان مدال‌آور در مسابقات ورزشی دانشگاه‌ آزاد اسلامی آذربایجان غربی


به گزارش خبرنگار آنا، همزمان با فرارسیدن هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام (ص) از ۱۶ دانشجوی مدال آور در مسابقات مختلف ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر تجلیل شد.


رئیس واحد پیرانشهر در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی، استادان و دانشجویان واحد پیرانشهر در محل سالن اجتماعات آمفی تئا‌تر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرانشهر برگزار شد، گفت: افتخار آفرینی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های مختلف ورزشی باعث ارتقاء جایگاه این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی در سراسر کشور شده است.


دکتر حاتم معروف ادامه داد، فراهم‌سازی محیط و امکانات لازم برای شکوفایی استعدادهای درخشان در زمینه‌های مختلف یکی از اولویت‌های بر‌تر مسئولان این دانشگاه مردمی است که خوشبختانه با برنامه ریزی‌های دقیق و کار‌شناسی شده تا کنون در ابعاد مختلف علمی و ورزشی موفق به فتح قله‌های افتخار در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی شده‌اند.


وی موفقیت ورزشکاران واحد پیرانشهر در مسابقات اخیر ورزشی در بین دانشگاه‌ آزاد اسلامی آذربایجان نغربی را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد کسب موفقیت‌های بیشتری توسط دانشجویان این واحد دانشگاهی باشد.


در پایان این مراسم با اهدای لوح از ۱۶ نفر از عوامل اجرایی و دانشجویان مدال‌آور در مسابقات قهرمانی تکواندو و ووشو دانشجویان دانشگاه‌ آزاد اسلامی آذربایجان غربی که به میزبانی واحد پیرانشهر برگزار شد، تجلیل شد.


صعود چهار تیم والیبال پسران دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به مرحله بعدی‎


تیم‌های حاضر در بیست‌و پنجمین دوره رقابت‌های والیبال دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در روز سوم بر اساس برنامه، تیم سما با دهاقان به مصاف هم رفتندکه تیم دهاقان شکست خورد و تیم دولت آباد در مقابل تیم کاشان به میدان رفت و تیم کاشان بر رقیب خود پیروز شد. همچنین تیم فریدن با شهرضا و تیران با میمه با همدیگر به رقابت پرداختند و تیم تیران و شهرضا برحریفان خود پیروز شدند.


در پایان روز سوم این مسابقات تیم‌های سما، کاشان، شهرضا، تیران رقبای خود را از میدان خارج و به مرحله بعدی صعود کردند.



برگزاری نشست «بررسی نقش انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور امریکا در سیاست خارجی ایران» در واحد لارستان


به مناسبت هفته پژوهش نشستی با عنوان «بررسی نقش انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور امریکا در سیاست خارجی ایران» با حضور مسئولان، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار آنا، عضو هیات علمی و مدیر گروه حقوق واحد لارستان در این نشست با بیان مشکلاتی که انتخاب ترامپ برای منطقه خاورمیانه به ارمغان خواهد اورد، گفت: «باید علاوه بر بررسی احتمالات دقیق، تاثیر و تاثر این مساله بر منافع ملی خود و اجتناب از رفتارهای عجولانه و غیر کار‌شناسی به سمتی برویم که سیاست خارجی کشورهای منطقه‌ای یا فرامنطقه‌ای نتواند برای ما مشکل آفرین باشد.»


دکتر مهدی زارع اظهار کرد: «انتظار می‌رود با سیاست‌های خشن، خصمانه و عریان دونالد ترامپ، انسجام و وحدت ملی ما بیشتر شود، چرا که همه گروه‌ها و جناح‌های مختلف بیش از پیش متوجه دشمن مشترک و راهبردی ایران و نظام اسلامی خواهند شد.»


وی دانشگاهیان را به موشکافی و تحلیل عمیق‌تر دشمنی‌های دشمنان خبیث علیه ایران قدرتمند فراخواند و گفت: «بسیار ساده انگارانه است که ما فکر کنیم با تغییر رفتار ایران، نظام سلطه و امپریالیستی از تلاش برای تسلط بر منطقه و سیاست‌های خشن منطقه ای‌اش دست خواهد کشید.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته