دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1393 - 14:28
معاون رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد

نقش موثر دانشگاه آزاد اسلامی در روند توسعه‌ جامعه/استفاده از ظرفیت دانشگاهیان در اتاق‌های فکر دولت

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: از ظرفیت ویژه دانشگاهیان و انجمن‌ها در تدوین برنامه‌ها و بویژه اتاق‌های فکر دولت یازدهم استفاده می‌کنیم.
کد خبر : 1430

شهیندخت مولاوردی در حاشیه همایش "امید و خانواده" به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا از استفاده از ظرفیت ویژه دانشگاهیان و انجمن ها در تدوین برنامه ها و بویژه اتاق های فکر دولت یازدهم خبر داد و نقش مراکز آموزش عالی و بویژه دانشگاه آزاد اسلامی را در روند توسعه ای و پیشرفت امور بانوان در جامعه بسیار موثر ارزیابی کرد.


وی خاطرنشان کرد: اکنون 13 کارگروه ویژه در امور زنان و خانواده دولت یازدهم مشغول فعالیت هستند که اعضای ثابت آن را دانشگاهیان تشکیل داده‌اند.


معاون رئیس جمهور از بها دادن دولت یازدهم به ایده های ارزشمند زنان متخصص، کارآفرین و تحصیلکرده در جامعه سخن گفت و افزود: کمیته امور زنان و خانواده دولت از صاحبان ایده و طرح استقبال کرده و از ایشان دعوت به همکاری می کند.


به گزارش آنا، ملاوردی به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور در همایش "امید و خانواده" که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد با تبریک پیروزی انقلاب، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و 8 سال جنگ تحمیلی؛ یاد معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را گرامی داشت و ایثار و ازجان گذشتگی های شهدای شهرستان اسلامشهر و خانواده های ایشان را ارج نهاد و گفت: 36 سال پیش در چنین روزهایی؛ جهان، ناباورانه پیروزی انقلابی را به نظاره نشست که نه تنها نقطه عطفی در سراسر جهان بود، بلکه انقلابی فرهنگی و به تمام معنا بود که از آن به نام "انقلاب گل در برابر گلوله" نام می بریم؛ این انقلاب نه فقط از نظر سیاسی، بلکه از نظر اجتماعی و فرهنگی نیز، تاثیرات شگرفی در جامعه داشت.





معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده از حضور فعالانه زنان در عرصه های مختلف انقلاب از ابتدا تاکنون سخن گفت و افزود: "حضور و تلاش های شایسته زنان در طول انقلاب تاکنون بر کسی پوشده نیست و همگان بر آن اذعان دارند."


وی تدابیر شایسته و بی نظیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مدیریت شایسته ایشان در همراه کردن خیل عظیم زنان با انقلاب اسلامی را امری ستودنی و ارزشمند دانست که باید از آن در تمام برهه های مختلف انقلاب بهره جسته و الگو گرفت.


مولاوردی ادامه داد: اگر امام خمینی (ره) را احیاگر نقش زنان مسلمان بدانیم، به درستی بدان پرداخته ایم؛ چرا که هویتی به زن مسلمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داده شد که او را قادر ساخت تا ایفاگر نقش های چندگانه خود باشد.


وی تحقق این امر و نقش را، تنها در سایه مهیا کردن زیرساخت های آن، یعنی الگویی که نظام جمهوری اسلامی ایران آن را بنیان نهاد دانست و خواستار توجه مضاعف بدان شد.


معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با ارائه گزارشی تطبیقی از دستاوردهای انقلاب در عرصه های مختلف (مقایسه ای بین سال های 1355 و 1390)؛ حرکت به سوی وضعیت مطلوب را تنها در گروی توجه بیش از پیش به حضور زنان در دسترسی عادلانه به تمامی فرصت ها دانست.


مولاوردی نوید افزایش بهره گیری از مدیران زن در تدوین و اصلاح برنامه اداری را در دولت یازدهم داد که طبق آن حداقل سالانه 10 درصد به تعداد مدیران زن افزوده خواهد شد؛ وی همچنین با توجه به بحث "مدیریت جهادی" خاطرنشان کرد: "امیدواریم در بحث مدیریت جهادی، تنها جهاد شامل زنان نشده و ایشان نیز بتوانند در مباحث مدیریتی، همگام با مردان به ایفای نقش بپردازند."


این پژوهشگر و فعال امور زنان همچنین خواستار برنامه ریزی مطلوب کلیه سازمانها و بویژه سازمانهایی همچون وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و ... که بصورت مستقیم با زنان در تماس هستند شده و بر استفاده از پتانسیل ویژه بانوان در امور اجرایی و توسعه ای کشور تاکید کرد.


دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان و مسئول کمیته حقوقی ائتلاف اسلامی زنان از الزامات نقش آفرینی زنان در توسعه جامعه و فرهنگ سخن گفته و تحقق آن را تنها در گروی همکاری مطلوب کلیه سازمان ها دانست و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت بانوان و جلب مشارکت ایشان، در تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی نیز، همچون موفقیت های پیشین آن (استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و پیروزی در هشت سال جنگ تحمیلی)؛ گامهای بزرگی در راستای توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور برداشته شود.


مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری تهران نیز در همایش "امید و خانواده" ضمن تقدیر ویژه از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در مهیا کردن فرصتی مطلوب برای پرداختن به نکات و مباحث کلیدی در زمینه خانواده؛ آن را فرصتی ارزشمند در راستای توسعه جامعه دانست و خاطرنشان کرد: خانواده؛ این عنصر کوچک اجتماعی ما که از دو سلول زن و مرد تشکیل شده، تنها در صورتیکه با مناسبات اسلامی تشکیل شود؛ منجر به تشکیل جامعه ای پویا،سالم و سرزنده خواهد شد.


محمدرضا یوسفی سخنان خود را با این جمله که " تاکنون دو دهه روی سخنمان آقایان بوده و اکنون لازم است که لااقل یک دهه، با بانوان سخن گفته و از وی کمک بخواهیم" ادامه داده و از نقش ویژه بانوان در تحقق اهداف کشور و برون رفت از برخی چالش ها و تنگناهای موجود سخن گفت؛ و تنها راه برون رفت از آن را، استفاده از ظرفیت و پتانسیل ویژه بانوان و مشارکت ایشان در امور دانست.


وی خاطرنشان کرد: اگر در طرح هدفمندی یارانه ها، بانوان به کمک دولت می آمدند، موفقیت به مراتب بیشتری را شاهد می بودیم چراکه امروز، اقتصاد خانواده در دستان بانوی خانه است.





مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری تهران با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی؛ محور اساسی در حل آن را بانوان خانواده دانست و افزود: امروز تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، بحث صرفه جویی است و بانوان خانه دار بعنوان محور کلیدی این امر مطرح هستند.


وی با توجه به این نکته که " اگر نشاط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می خواهیم؛ باید از مشارکت بانوان در عرصه های مختلف استفاده کنیم."؛ بهره گیری از ظرفیت بالقوه اساتید و متخصصان دانشگاه در برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه بانوان را در این زمینه، امری مهم قلمداد کرد که نیازمند توجه جدی بدان است.


یوسفی با توجه به آیات نورانی قرآن کریم تنها راه برون رفت افراد جامعه را از مشکلات اجتماعی، توجه و بهره گیری از آیین انقلاب اسلامی و قرآن کریم دانسته و احترام متقابل، خوش اخلاقی، رعایت حقوق، حریم داری و عفاف، تحمل یکدیگر و همکاری دو جانبه را شش عنصر کلید ی در برخورداری از خانواده و جامعه موفق برشمرد.


به گزارش آنا، فرماندار اسلامشهر در این همایش که توسط کمیته امور زنان و خانواده شهرستان اسلامشهر و با همکاری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد؛ با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، امام خمینی(ره)، سلامتی مقام معظم رهبری و آرزوی توفیق برای دولت یازدهم؛ به حاضرین در این همایش بویژه مولاوردی معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده و محمدرضا یوسفی مدیر کل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری تهران خیر مقدم گفت و از دکتر محمود رضا اسفندیار و دیگر همکاران وی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی جهت میزبانی مطلوب همایش "امید و خانواده" تقدیر کرد.


امراله حقیقی خطاب به سومین زن کابینه یازدهم، به نمایندگی از سوی مردم شهرستان اسلامشهر و بویژه خانواده معزز شهدا، از وی در پذیرش دعوت به حضور در این همایش تقدیر کرده و با معرفی اجمالی شهرستان اسلامشهر، (که بعنوان بزرگترین شهرستان استان تهران مطرح بوده و با جمعیتی بالغ بر 700 هزار نفر؛ نزدیک به 40 هزار دانش آموز در آن مشغول به تحصیل هستند و با برخورداری از توان بالای علمی و صنعتی، بعنوان پتانسیل و فرصتی ویژه برای استان تهران مطرح می باشد)، ابراز امیدواری کرد: امیدوار هستیم با حضور پر خیر و برکت حضرتعالی، گوشه ای از مشکلات شهرستان اسلامشهر در هیئت دولت مطرح گشته و حل شود.


حقیقی از حضور فعال و بیش از 70 درصدی مردم شهرستان حافظان قرآن در انتخابات خبر داده و این مشارکت حداکثری را نشان از اعتماد مردم شهرستان اسلامشهر به دولت و بویژه دولت یازدهم دانست.


وی با تقدیر از تدابیر شایسته دولت تدبیر و امید در حل مشکلات کشور و جامعه؛ خواستار مطرح کردن حقوق شهرستان اسلامشهر در هیئت دولت و توجه بیش از پیش به حل مباحث زیرساختی و توسعه ای این شهرستان در دستیابی به خواسته های به حق مردم غیور و همیشه در صحنه شهرستان اسلامشهر کرد.


فرماندار اسلامشهر در خاتمه حضور معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده را نشان از نگاه ویژه دولت به شهرستان اسلامشهر و بویژه امور زنان و خانواده دانست و راه اندازی مترو( ادامه خط 3 متروی تهران)؛ ایجاد سیستم فاضلاب شهری؛ توسعه بحث سلامت و درمان شهروندان؛ رفع مباحث شهری و مشکلات ترافیکی (احداث تقاطع های غیر هم سطح)؛ مرتفع کردن مشکل پراکندگی صنعت (تمرکز صنعت در یک مرکز صنعتی متمرکز) و تعریض جاده های آیت اله سعیدی، شورآباد و احمدآباد که جاده های ورودی این شهرستان هستند را از جمله مهمترین خواسته های شهرستان اسلامشهر از دولت برشمرد.





به گزارش آنا، همایش "امید و خانواده" با امضای طومار تجدید پیمان بانوان اسلامشهری با انقلاب اسلامی ایران و آرمانهای امام خمینی (ره) توسط شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و دیگر بانوان حاضر در مراسم خاتمه یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته