دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1395 - 12:03
همراه با پژوهشگران در هفته پژوهش/ 46

فرماندار صفاشهر پژوهشگران را به ارائه نتایج مقالات بصورت ابداع و اختراع دعوت کرد

گرامیداشت مراسم هفته پژوهش با حضور فرماندار، پژوهشگران، حامیان پژوهشگران، هیات رئیسه و کارکنان و دانشجویان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر برگزار شد.
کد خبر : 142912

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، خرم نیا معاون پژوهش و فناوری واحد صفاشهر در این مراسم با توجه به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره پژوهش و شعار هفته پزوهش و فناوری سال ۹۵ بر تقاضامحور بودن پژوهش بر اساس نیازهای کشور تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌های امروزی باید نه فقط پژوهش محور بوده بلکه باید اقتصادبنیان و محصول محور نیز باشند.


وی افزود: دانشگاه‌های امروزی در کشورهای توسعه یافته از نسل اول و دوم خود که‌‌ همان آموزش محور و پژوهش محور است، عبور کرده و وارد مرحله جدیدی به نام دانشگاههای کارآفرین شده اند و در این راستا ارتباط با صنعت و درآمدزا بودن دانشگاه‌ها امری مهم است.


معاون پژوهش و فناوری واحد صفاشهر خاطرنشان کرد: این مهم، قیاسی میان هزینه‌ها و سرمایه گذاری در بخش پژوهش و تحقیقات نسبت به کل تولید ناخالص در کشورهای مختلف جهان است؛ در کشور ما نیز اهداف کلی به گونه‌ای است که خوشبختانه تلاش و برنامه ریزی برای افزایش سهم پژوهش از تولیدات ناخالص است.


کریمی سرپرست فرمانداری صفاشهر هم با توجه به پژوهش و هفته پژوهش بر موثر و اجرایی بودن مقالات تاکید کرد و پژوهشگران را به ارائه نتایج مقالات بصورت ابداع و اختراع دعوت کرد.


در پایان مراسم از پژوهشگران، کارکنان و دانشجویان بر‌تر حوزه پژوهش تجلیل به عمل آمد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا: در هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر ۱۱ کارگاه آموزشی و پژوهشی با رویکردهای مختلف برگزار می‌شود. برای شرکت کنندگان در پایان مراسم گواهی شرکت در کارگاه صادر خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته