دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1395 - 11:15

واحد تهران مرکزی؛ از گرامیداشت هفته وحدت تا تجلیل از 82 برگزیده جشنواره هنر و ادبیات دینی

مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و یکمین جشنواره هنر و ادبیات دینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با عنوان «با حاملان نور» برگزار شد.
کد خبر : 142901

به گزارش خبرنگار آنا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در این مراسم که با حضور دکتر احمد شمس سرپرست واحد تهران مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و جمعی از مسئولان برگزار شد، در باب عظمت پیامبر عظیم الشان و نزول قرآن کریم سخنانی ایراد کرد.


حجت الاسلام ابوالقاسم طیبی با اشاره به شخصیت پیامبر و آرامشی که بر قلب پیامبر حاکم است، بیان کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) متفق همه عرفا و بزرگان است، تمام فرقه‌های اسلام با تمام اختلافات موجود وقتی می‌خواهند مرجع معرفتی خود رابه ذات حق بیان کنند آن را به حضرت علی (ع) ارجاع می‌دهند و حضرت علی (ع) مرجع همه فرقه‌های اسلامی در کل جهان است.


طیبی افزود: حضرت علی (ع) در رابطه با عظمت پیامبر جملات بسیار شگفتی را مطرح می‌کنند. ایشان می‌فرماید: «انا عبد من عبید محمد» من بنده‌ای از بندگان او هستم. حضرت علی (ع) با آن شجاعتش می‌فرماید: هرگاه در جنگ‌ها عرصه بر ما تنگ می‌شد ما به پیغمبر پناه می‌بردیم و با پناه بردن به پیغمبر می‌توانستیم مشکلات عرصه جنگ را برخود آسان کنیم.


در حاشیه این مراسم از مسئولان و فعالان کانون‌های قرآن و عترت واحد و از ۸۲ نفر از برگزیدگان بیست و یکمین جشنواره هنر و ادبیات دینی واحد تهران مرکزی در سه بخش: استادان، کارکنان و دانشجویان واحد با اهدای لوح و جوائز ارزنده دیگر تجلیل شد

وی اظهار کرد: قرآن هستی مکتوب حق تعالی است و خداوند در خصوص عظمت قرآن و کتاب الهی می‌فرماید: اگر آن را بر کوه‌ها نازل می‌کردیم کوه‌ها از هم متلاشی می‌شد. بنابراین هستی را در قرآن جستجو می‌کنیم.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه ما به نسبت ارتباط با مبدا هستی ارزش و معنا پیدا می‌کنیم افزود: به هر نسبتی که از مبدا فاصله داشته باشیم عذاب، سیاهی و سختی حاکم است. قرآن نور است، اگر به قرآن رو بیاوریم روشنی بر دل‌ها حاکم می‌شود.


در حاشیه این مراسم از مسئولان و فعالان کانون‌های قرآن و عترت واحد و از ۸۲ نفر از برگزیدگان بیست و یکمین جشنواره هنر و ادبیات دینی واحد تهران مرکزی در سه بخش: استادان، کارکنان و دانشجویان واحد با اهدای لوح و جوائز ارزنده دیگر تجلیل شد.


برگزاری سخنرانی به مناسبت آغاز هفته وحدت در واحد تهران مرکزی


به مناسبت آغاز هفته وحدت با همکاری و مشارکت معاونت امور دانشجویی و فرهنگی و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران مراسمی با سخنرانی حجت الاسلام توکلی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار شد.



معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با تبریک به مناسبت هفته وحدت، پرسش مهمی در رابطه با علل عقب ماندگی مسلمانان و کشورهای اسلامی از جهت علمی و پیشرفتهای مادی نسبت به غرب (آمریکا، اروپا و....) و این مطلب که با وجود آنکه از پدید آمدن دین اسلام بیش از چهارده قرن می‌گذرد چگونه می‌تواند در این عصر پاسخگوی نیازهای بشر امروزی باشد، سخنان خود را آغاز کرد.


وی در راستای تبیین این گونه پرسش‌ها، دستورات دین اسلام را به امور تائیدی، تاسیسی و سایر امور تقسیم کرد.


توکلی با اشاره به بخش امور تاییدی افزود: این امور مربوط به مواردی است که در دین یا ادیان گذشته بوده و اسلام آن‌ها را تائید کرده است مانند: اعتقاد به خدای احد و واحد.


وی در بخش امور تاسیسی اظهار کرد: این امور مربوط به مواردی است که دین مبین اسلام برای آن‌ها دستور و روش جدید و ویژه‌ای را مطرح کرده است مانند: چگونگی نماز خواندن، چگونگی انجام مناسک حج و چگونگی پرداخت خمس.


معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تصریح کرد: دین مقدس اسلام دستور ویژه‌ای ندارد و عموما توصیه‌های کلی را بیان کرده و پیگیری آن بر اساس وجود زمینه‌های انسانی به انسان سپرده شده است مانند: کسب علم و دانش.


وی با توضیح این مطلب که دین مبین اسلام به طور کلی مسلمانان را به کسب علم و دانش تشویق و ترغیب کرده است تاکید کرد: فرد مسلمانان باید از استعداد خدادادی که در نهاد تمام بشریت چه مسلمان و چه غیرمسلمان وجود دارد استفاده کند و با تلاش و کوشش به آن دست یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته