دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ورود 2 تعاونی به بازار بورس؛ به زودی

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ورود 2 تعاونی به بورس در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این تعاونی‌ها اکنون در حال پذیرش در بورس هستند تا بتوانند سهام خود را در این بازار عرضه کنند.
کد خبر : 142542

حمید کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه یکی از این تعاونی‌ها شرکت بیمه تعاون است، تصریح کرد: اکنون 14 تعاونی سهامی عام تاسیس شده شرایط بالقوه ورود به بازار سرمایه را دارند.


وی اظهار کرد: تعاونی‌ ها برای ورود به بورس باید طی سه سال متوالی سودآور باشد و گزارش مالی خود را به هیات پذیرش بورس ارایه کنند تا پذیرفته شوند.


کلانتری ادامه داد: در هفته جاری جلسه‌ای را با مدیران سازمان بورس داشتیم تا توضیحات لازم به تعاونی‌ها داده و آمادگی‌های لازم برای ورود آنها به بورس فراهم شود.


معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: حضور در بورس در قالب شرکت‌های سهامی عام بود و از آنجا که تعاونی‌ها نیز شرکت‌های سهامی عام محسوب می‌شوند بنابراین ورود تعاونی‌ها هم به بورس در دولت و شورای عالی بورس تصویب شد تا تعاونی‌ها از مردادماه امسال بتوانند وارد بازار سرمایه شوند و سهام خود را عرضه کنند. البته حداقل شرایطی نیز از سوی سازمان بورس برای ورود تعاونی‌ها به بازار سرمایه وجود دارد که تاکنون تنها 2 تعاونی این شرایط را تامین کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته