دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1395 - 16:33

نماینده تهران: حمایت تمام قد اصلا‌ح‌طلبان و نیروهای اعتدالی از روحانی ضرورت دارد

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حمایت تمام قد اصلاح‌ طلبان و نیروهای اعتدالی از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تاکید کرد.
کد خبر : 142331

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، به نقل از حزب همبستگی ایران اسلامی، الیاس حضرتی در سلسله نشست های هم اندیشی و تبادل نظر در حوزه های سیاسی و فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی که در دفتر این حزب برگزار شد، گفت: باید از چند انتخابات گذشته به ویژه انتخابات دور دوم شوراها و ریاست جمهوری سال 84 عبرت بگیریم و با وحدت و انسجام عملی و حرکت جبهه‌ای، حماسه ای دیگر را در اردیبهشت 96 رقم بزنیم.


وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که فضای سیاسی و فرهنگی در دوران 8 سال ریاست جمهوری نهم و دهم تا چه حد بسته و طاقت فرسا شده بود که حتی اجازه فعالیت ساده سیاسی به هیچ کدام از نیروهای اصلاح طلب و اعتدالی داده نمی شد اما با روی کار آمدن دولت آقای روحانی این فضا شکسته شد و دولت در سه سال گذشته در حال آواربرداری از خرابی های جبران ناپذیر هشت سال گذشته بوده و خوشبختانه نرخ رشد اقتصادی رشد قابل توجهی داشته و به حدود پنج درصد رسیده است.


عضو هیات موسس حزب همبستگی ایران اسلامی با اشاره به لزوم فعالیت فراگیرتر احزاب در ایام نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در سال آینده اظهار داشت: ‌خوشبختانه حزب همبستگی به عنوان اولین حزب مولود جنبش اصلاحات در سالهای اخیر نقش پر رنگی در وحدت اصلاح طلبان داشته و پیروزی در انتخابات شوراهای چهارم ، ریاست جمهوری یازدهم و مجلس دهم مدیون خرد جمعی همه اصلاح طلبان و نیروهای اعتدالی بوده و این روند باید با قدرت بیشتری ادامه یابد.


حضرتی تصریح کرد: مطالبات بحق مردم همچنان پابرجاست و اعضای فراکسیون امید و سایر اصلاح طلبان با جدیت پیگیر تحقق آنها هستیم اما باید تاکید کنم که اصلاح روند 8 ساله دولت قبل ، بسیار سخت تر از دوران بعد از جنگ است.


عضو فراکسیون امید در پایان ضمن تقدیر از اعضای حزب همبستگی به خاطر برگزاری این سلسله نشست ها ابراز امیدواری کرد که فعالیت صحیح حزبی مانند کشورهای پیشرفته در دستور کار همه فعالان سیاسی و مدنی کشور قرار گیرد تا بتوانیم به صورت علمی و کارنامه محور از شرایط فعلی عبور کنیم.


در ابتدای این نشست که با حضور تعدادی از اعضای شورای عالی و کمیته های مختلف حزب همبستگی ایران اسلامی برگزار شد، محمد سالاری قائم مقام دبیرکل ، گزارشی از جلسات شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ارایه داد.
وی با تاکید بر ضرورت حرکت جبهه‌ای در انتخابات سال 96 اظهار داشت: خوشبختانه انسجام و وحدت تشکیلاتی نیروهای اعتدالی و اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و مجلس دهم نتایج خوبی داشت که نمود آن در پیروزی کامل لیست امید در تهران مشهود بود.


قائم مقام دبیرکل حزب همبستگی بر حفظ وحدت و حرکت جبهه‌ای و ارایه لیست واحد از سوی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری آینده تاکید کرد و گفت: این کار باعث امیدواری و حضور پررنگ مردم در پای صندوق رای و پیروزی قاطع کاندیداهای اصلاح طلب خواهد شد.


سالاری با اشاره به سابقه طولانی حزب همبستگی ایران اسلامی گفت: این حزب از نخستین احزاب اصلاح طلبی بود که بعد از دوم خرداد شکل گرفت و در مجلس ششم 70 نماینده عضو فراکسیون این حزب بودند و روزنامه ارگان این حزب نیز جزو پر تیراژ ترین روزنامه های کشور بود.


وی با تاکید بر ضرورت ایجاد انسجام جبهه ای در جبهه اصلاح طلبان یاد آور شد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستیم با تدبیر سران اصلاحات شاهدیم که انسجام خوبی در سطح این تشکیلات شکل گرفته و خوشبختانه جبهه اصلاحات با آسیب شناسی مداوم خود در چارچوب تصمیمات شورای سیاستگذاری در مسیر تعالی و موفقیت گام بر می دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته