دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در همایش دموکراسی و آینده توسعه ایران واحد ارومیه

نائب رئیس مجلس: قوه قضائیه همدستان بابک زنجانی را محاکمه کند

به همت انجمن دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، مراسمی با عنوان دموکراسی و آینده توسعه ایران با حضور دکتر مسعود پزشکیان نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی در این واحد برگزار شد.
کد خبر : 141475

به گزارش خبرنگار آنا، نائب رییس اول مجلس در این مراسم به نقش اساسی و سازنده دانشجویان در کشور تاکید کرد و گفت: خودسازی جوانان در دانشگاه‌ها صورت گرفته و باید آزادی‌های لازم در چارچوب مقررات به این قشر برای رشد و پیشرفت داده شود.


پزشکیان در برنامه پرسش و پاسخ دانشجویی واحد ارومیه نسبت به برخی از پلاکاردهای نوشته شده به ترکی واکنش نشان داد و در قبال برخی اظهارات جدایی‌طلبانه گفت: همه واکنش‌ها و اعتراضات و اقدامات باید در چارچوب قانون اساسی کشور صورت بگیرد و بنده نیز یک ایرانی هستم و نسبت به زبان محلی خود تعصب دارم ولی بر اساس زبان گفتاری و نوشتاری که در قانون اساسی قید شده عمل خواهم کرد.


پزشکیان اظهار کرد: بین نقد و تخریب باید تفاوت قائل شد چراکه تفرقه و نزاع همان اهداف آمریکایی هست که هدف اصلی آن فتنه انگیزی و از بین بردن وحدت مردم ایران است ولی متاسفانه در کشور ما کار کارشناسی صورت نمی‌گیرد به همین دلیل اگر حرفی می‌زنیم یا می‌شنویم باید اساس آن کارشناسی شده باشد.


پزشکیان: اینکه گفته می‌شود باید وزیر را استیضاح کنیم و وی مقصر این اتفاق است یک حرف عوام‌فریبانه است این مسائل باید بصورت ریشه ای حل و فصل شود اینکه بگوییم با استیضاح فلان وزیر مشکلات حل خواهد شد یک دروغ است.

نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال مطرح شده از سوی دانشجویان مبنی بر موضوع رسیدگی به فیش‌های نجومی گفت: جمع حقوق‌های نجومی 40 میلیارد هم نمی‌شود ولی فقط در یک مورد اختلاس مشاهده می‌شود که چندین هزار میلیارد فقط توسط یک نفر اختلاس می‌شود بنابراین بنده عوام‌فریبانه حرف نمی‌زنم چراکه در طول 38 سال با عوض کردن مسئولان ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف، مشکلات کشور حل نشده است و باید به جای پیدا کردن مقصر همواره به دنبال پاسخ برای مشکلات مردم باشیم.


این مسئول، وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی کشور را بسیار نامطلوب بیان کرد و افزود: هواپیماها و قطارهای ما در وضعیتی هستند که هر لحظه ممکن است حادثه آفرین باشند بنابراین مشکلات باید از طریق کار کارشناسی و به صورت ریشه‌ای حل شوند.


پزشکیان در باره استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: نباید به بهانه هر مساله‌ای با یکدیگر جدل و دعوا کنیم زیرا این خواست دشمنان و باعث بحران در کشور می شود بنابراین باید با منطق و علم با یکدیگر مباحثه و برای پیشرفت کشور و حل کردن مشکلات گام برداریم.



اینکه بگوییم با استیضاح فلان وزیر مشکلات حل خواهد شد، دروغ است


پزشکیان در پاسخ به موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مورد حادثه قطار تبریز گفت: اینکه گفته می‌شود باید وزیر را استیضاح کنیم و وی مقصر این اتفاق است یک حرف عوام‌فریبانه است این مسائل باید بصورت ریشه ای حل و فصل شود اینکه بگوییم با استیضاح فلان وزیر مشکلات حل خواهد شد یک دروغ است.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در باره بابک زنجانی گفت: قوه قضائیه با تحت تعقیب قرار دادن همدستان بابک زنجانی، آنان را محاکمه کند زیرا معتقدیم وی در این پرونده تنها مجرم ماجرا نبوده است.


پزشکیان، شناسایی و محاکمه افرادی را که به بابک زنجانی مجوز فعالیت داده اند؛ خواستار شد و افزود: در حالی که بنده نمی توانم برای خانه خودم 500 لیتر نفت تهیه کنم، چگونه باور کنیم که فردی به تنهایی توانسته است میلیون ها لیتر نفت این مملکت را از کشور خارج کند؟


وی با تاکید بر اینکه باید ساز و کار اساسی برای کنترل اقتصاد و نقدینگی در کشور تبیین شود، گفت: در کشورهای اروپایی برای خارج کردن 10هزار دلار ارز از کشور باید توجیه های لازم ارائه شود اما در ایران، میلیون ها دلار بدون کنترل های لازم جا به جا شده است.


پزشکیان، شناسایی و محاکمه افرادی را که به بابک زنجانی مجوز فعالیت داده اند؛ خواستار شد و گفت: در حالی که بنده نمی توانم برای خانه خودم 500 لیتر نفت تهیه کنم، چگونه باور کنیم که فردی به تنهایی توانسته است میلیون ها لیتر نفت این مملکت را از کشور خارج کند؟

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی مشکل اصلی کشور را استفاده نکردن از کارشناسان واقعی در پست های مدیریتی عنوان کرد و گفت: هنوز جسارت آن را پیدا نکرده ایم که اگر تخصص لازم را نداشتیم، به عنوان مدیر یک مجموعه مسئولیت نپذیریم.


وی با اشاره به رویکرد خصمانه آمریکا در قبال سایر کشورها اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که دارای منابع زیرزمینی است، بدعهدی های آمریکا برای سیطره بر این منابع ادامه دارد.


پزشکیان با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی اتحاد ملت را نشانه رفته اند، تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران با درگیر کردن مردم و مسئولان به کشمکش های بیهوده سیاسی، درصدد اختلاف افکنی هستند.


به گزارش آنا، دکتر عزیز جوان‌پور رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی هم، حضور دکتر پزشکیان در واحد ارومیه را یک افتخار برای مجموعه دانشگاه‌های آزاد استان بیان کرد و گفت: ایستادگی امروز جوانان مقابل جبهه استکبار با روشنگری و آگاهی امکان‌پذیر است همچنان که امروزه شاهد هستیم جوانان ما با بصیرت و آگاهی مقابل فتنه‌ها ایستادگی کرده و با لبیک گفتن به منویات مقام معظم رهبری ایران اسلامی را از هرگونه آسیب و خطر در امان نگه می دارند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با اظهار اینکه از این دست برنامه ها باید در دانشگاه ها بصورت مستمر برگزار شود، افزود: دانشجویان باید با فعالیت‌‌های مختلف فرهنگی و سیاسی به فضای علمی دانشگاه نشاط مضاعفی ببخشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته