سردار ساجدی نیا خبر داد: ارتقاء رضایتمندی شهروندان، اولویت اصلی پلیس پایتخت
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین ساجدینیا تاکید کرد: تلاش در جهت رفع معایب و نتیجهگیری از اقدامات و ماموریتها در مجموعه پلیس پایتخت بسیار حائز اهمیت است، لذا تمامی ارزیابیها بایستی با محور بهرهدهی خدمات پلیس به شهروندان و رضایتمندی آنان از عملکرد پلیس برنامهریزی شود.
وی هدف نهایی از ایجاد سامانه مرکز فوریتهای پلیسی 197 فاتب را ارتقاء سازمانی برای برداشتن گامهای مثبت به جلو دانست و خاطرنشان کرد: تلاش پلیس بر این است که تمامی خدمتها با بازدهی مطلوب در راستای خدمترسانی شایسته برای رسیدن به نظم و امنیت بهتر صورت گیرد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه سامانه 197 پل ارتباطی محکم مردم با پلیس است و اطلاع رسانیهای عمومی از شرح وظایف و عملکرد یگانهای پلیس پایتخت باعث افزایش ضریب امنیت در جامعه میشود،تصریح کرد: همچنین این سامانه نقش مهمی در برآورد عملکرد کارکنان دارد و تقویت آن موجب ارتقاء بیشتر تعامل پلیس با جامعه و رضایتمندی شهروندان خواهد شد.
ساجدی نیا افزود: با بهره برداری بهینه و موثر از تماس های مردمی با 197 می توان در جهت پیشبرد اهداف سازمانی که همان ایجاد نظم و امنیت در جامعه است گام مهم و موثری را برداشت.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از افزایش ارتباط چهره به چهره مردم با پلیس در 8 ماهه امسال خبر داد و گفت: تماسهای مردمی با تلفن 197 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز قریب به 7 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: دفتر نظارت همگانی 197 در واقع روزنه انتقاد، پیشنهاد، شکایت و تقدیر مردم از عملکرد پلیس بوده و زمینه حضور مردم در مأموریتهای نیروی انتظامی را فراهم کرده است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: همکاران ما در این سامانه حداکثر توان خود را در جهت جلب اعتماد عمومی به کار گرفته و به محض تماس مردم با تلفن 197 در کمترین زمان ممکن مطالبه آنان را مورد بررسی قرار میدهند.
ساجدی نیا اظهار کرد: در هشت ماهه اول 95 تعداد 88 هزار فقره تماس از سوی شهروندان تهرانی با دفتر نظارت همگانی فاتب برقرار شده است که 19 درصد از آن به مشاوره و راهنمایی شهروندان اختصاص داشته و قریب به 80 درصد آن نیز به صورت پیام شهروندان در قالب انتقاد، شکایت، پیشنهاد و درخواست و تقدیر قابل بهره برداری و مورد بررسی و اقدام قرارگرفته است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه تماسهای قابل رسیدگی در سال 95 نسبت به مدت مشابه سال 8 درصد افزایش داشته است، بیان کرد: مهمترین موضوعاتی که شهروندان پیرامون آن درخواست مشاوره و راهنمایی از پلیس داشتند به نحوه رسیدگی به شکایات و اجرای احکام در کلانتریها، موضوعات راهنمایی و رانندگی، امنیت اخلاقی، نظارت بر اماکن عمومی است.
وی با بیان اینکه یگانهای همچون پلیس پیشگیری، پلیس راهور، پلیس امینت عمومی و آگاهی تهران بزرگ به ترتیب بیشترین سهم تقدیر و تشکر مردمی را به خود اختصاص دادهاند، افزود: ارتقاء تعاملات در راستای معرفی 197 و نیل به رضایتمندی بیشتر مردم در ارائه خدمات از اهداف مهم این مجموعه است که در این خصوص برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.
رئیس پلیس پایتخت در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز میتوانند هرگونه گزارش، انتقاد و پیشنهادی که در موضوعات پلیسی دارند از طریق این سامانه با ما در میان بگذارند تا مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.
انتهای پیام/