دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همراه و همگام با دانشجویان در آذر/ 147

نماینده مرند و جلفا در مجلس تاکید کرد: ضرورت ایجاد فضای لازم برای شنیدن حرف دانشجویان

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ایجاد فضای لازم برای شنیدن حرف دانشجویان تاکید کرد.
کد خبر : 140861

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر محمد حسن‌نژاد در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی جلفا که با حضور جمعی از مسئولان شهرستان و منطقه آزاد ارس، دانشگاهیان بویژه دانشجویان، کارکنان و استادان برگزار شد با گرامیداشت یاد و نام شهدای دانشجو گفت: روز دانشجو برای دانشجویان است و باید شرایط را برای نقد و اینکه دانشجویان بتوانند حرف خود را بزنند آماده کنیم.


وی با توجه به دیدار های دوروزه خود با دانشجویان دانشگاه های شهرهای مرند و جلفا به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو، ایجاد فضای لازم برای شنیدن حرف دانشجویان را لازم و ضروری دانست.


حسن نژاد به توجه به مسائل روز کشور بویژه تمدید تحریم های داماتو در آمریکا، مسئولان کشور را به اتحاد و همدلی مقابل دشمنان و مخصوصا امریکا توصیه کرد و گفت: همانطور که در انتخابات امریکا دیدیم، دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در جریان تبلیغات انتخاباتی مقابل هم قرار گرفته بودند ولی در تحریم ایران با اتحاد و درکنار هم عمل کردند.


وی با غیرقابل اعتماد خواندن آمریکا تنها رمز موفقیت کشور را حمایت عملی از اقتصاد مقاومتی تحت زعامت مقام معظم رهبری دانسته و از اینکه اقتصاد کشور را متکی به فروش نفت و فرجام برجام کنیم، انتقاد کرد.


نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیستم اداری کشور و اینکه بخش اعظم بودجه ایران صرف هزینه های جاری کشور می شود گفت: بودجه سالانه کشور 320 هزار میلیارد تومان برآورد شده که از این مقدار میزان 260 هزار میلیارد تومان صرف هزینه های جاری و اداری کشور و تنها 60 هزار میلیارد تومان صرف دیگر امور می شود که متاسفانه تخصیص آن هم به فروش نفت بستگی دارد با این توصیف کشور نیازمند انقلاب اداری است.


حسن نژاد از برنامه های دولت در مهار تورم و ثبات نرخ ارز در سطح ملی و توجه به زیرساخت های مربوط به تامین آب کشاورزی ارس و تکمیل طرح توسعه راه ارتباطی مرند و جلفا نیز تشکر کرد.



ادامه این مراسم با قرار گرفتن نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی به همراه ابراهیم باقرزاده معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس و دکتر صادق احمدی معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری جلفا در مقام پاسخگویی به سوالات دانشجویان ادامه یافت که در این بخش از برنامه، خیل عظیم سوالات دانشجویان حاضر در مراسم از مسائل سیاسی و روز کشور تا مسائل اقتصادی و دغدغه دانشجویان را در مورد مسائل مهم جلفا و منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا را شامل می شد.


در بخش دیگر این مراسم دانشجویان مسائل و مشکلات مربوط به واحد دانشگاهی خود را با دکتر محمد حسین صادقی سرپرست واحد بین المللی جلفا در میان گذاشتند.


دانشجویان هم خواهان تامین امکانات رفاهی و تفریحی و سیستم حمل و نقل شهری جلفا ویژه قشر دانشجو از مسئولان حاضر در مراسم شدند.


پایان بخش این مراسم 3ساعته تجلیل از تعداد 39 نفر از دانشجویان ممتاز علمی واحد بین المللی جلفا در رشته های مختلف و تجلیل از جمعی از فعالان فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب