دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1395 - 14:57
همراه و همگام با دانشجویان در آذر/ 108

روز دانشجو در واحد رودهن؛ از حضور نماینده مجلس تا مسابقه دومینو تاپلینگ

16 آذر، دانشگاه آزاد اسلامی رودهن هم همانند دیگر دانشگاه‌های کشور شاهد جو پرشور جشن و مراسم مختلف روز دانشجو بود.
کد خبر : 140511

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر نقی شجاع رئیس این دانشگاه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو و تجلیل از دانشجویان موفق که با حضور قاسم میرزایی نیکو نماینده مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سراج نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های شرق استان تهران، جمعی از معاونان، دانشجویان، اساتید و کارکنان واحد رودهن برگزار شد، با تبریک روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این روز با بیان اینکه هر فعالیتی که در آن هدف، اقتدار و شجاعت وجود داشته باشد به سرمنزل مقصود خواهد رسید، اظهار کرد: «انقلاب اسلامی ایران نیز براساس هدفی بزرگ و با شجاعت و اقتدار امام خمینی (ره) و مردم فهیم و از جان گذشته ایران، به پیروزی نائل شد.»


مراسم روز دانشجو در واحد رودهن دردو بخش قبل از ظهر و بعدازظهر اجرا شد. مراسم قبل از ظهر رنگ و بوی فرهنگی هنری داشت که بعد از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سرود ملی، حجت الاسلام سراج سخنانی درباره روز دانشجو و علل نام گذاری این روز مهم داشت و به نقش مهم دانشجو در فضای کشور تاکید و به تاکیدات مکرر رهبری در رابطه با فضای سیاسی دانشگاه که ناشی از آگاهی سیاسی دانشجویان است اشاره کرد و در آخر همه دانشجویان را به مطالعه در این زمینه ها دعوت کرد.


از دیگر بخش های این مراسم اجرای سرود سه زبانه و اجرای زنده موسیقی پاپ و سنتی بود که توسط کانون های دانشجویی به شکل بسیار زیبا و هنرمندانه ای اجرا شد.


سعید بیابانکی شاعر نام آشنای کشورمان هم در مراسم حضور داشت و بخشی از اشعار طنزشان را درباره دانشجو و جوان برای دانشجویان قرائت کرد که با استقبال خوبی همراه شد و به جو حاکم بر سالن شور و نشاط مناسبی بخشید.


در پایان مراسم نمایندگان بسیج دانشجویی، کانون های فرهنگی و انجمن اسلامی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود درباره روز دانشجو و فضای دانشگاه آزاد اسلامی رودهن پرداختند.


مراسم قبل از ظهر به همت معاونت فرهنگی دانشگاه و انجمن اسلامی برگزار شد که با استقبال چشمگیر دانشجویان مواجه شد و بخش اعظمی از دانشجویان به علت تکمیل ظرفیت نتوانستند به سالن اجرای مراسم ورود پیدا کنند.



در بخش دوم مراسم روز دانشجو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رودهن در سالن کنفرانس پرفسور حسابی میزبان قاسم میرزایی نیکو نماینده مردم دماوند، فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی بود.


وی در ابتدا با توجه به در پیش بودن ولادت رسول اکرم (ص) همگان را به اخلاق‌مداری و توجه به سیرت خاتم‌النبین دعوت کرد و گفت: «امروز برزگترین فقر کشور «فقر اخلاقی» است و این موضوع باعث ایجاد شکاف اجتماعی در کشور شده است.»


میرزایی دانشجو را پیام‌آور آزادی و مبارزه با ظلم دانست و این قشر را به عنوان پرچم‌دار فرهنگ اسلامی و اخلاق معرفی کرد که «نه بیم جان دارد و نه غم نان» زیرا به هیچ جریان سیاسی وابسطه نبوده است.


نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس پارلمان را پدیده ای غربی دانست که پایه و اساس آن حزب است اما حزب به درستی در ایران شکل نگرفت و علت آن را مخالفت حاکمان با تشکیل احزاب دانست و اظهار کرد: «بحمدالله پس از انقلاب با وجود فراز و فرود ولی حزب‌هایی تشکیل شد که الان هم هستند.»


برگزاری مسابقه دومینو تاپلینگ


روز سه شنبه 16 آذر به مناسبت روز دانشجو مسابقه دومینو با حضور دوازده تیم در سالن ورزشی شهید چمران دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و روز بسیار مفرحی برای دانشجویان فراهم شد.



به گزارش آنا، این مسابقه با همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد رودهن با همکاری شرکت ایران دومینو برگزار شد؛ در این دوره از مسابقات با شکوه بسیار و استقبال خوب دانشجویان واحد رودهن انجام داد.


سعیده حاجی قاسمی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان واحد رودهن با توجه به استقبال بی نظیر دانشجویان در مسابقات گفت: بزودی دور دوم مسابقات را در واحد رودهن برگزار می کنیم.


حاجی قاسمی گفت: به دلیل حضور دانشجویان زیادی که در رشته عمران و معماری و دیگر رشته های فنی و مهندسی در واحد رودهن هست پیشنهاد می شود این مسابقات در دانشگاه به شکل دوره ای برگزار شود.


در اولین دوره از این مسابقات، سازه ساخته شده توسط تیم دانشجویان رشته عمران گرایش سازه به عنوان بهترین سازه شناخته شده و البته بقیه سازه های چیده شده در دوازده تیم قابل ملاحظه و زیبا بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته