دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بیش از 8هزار واحد تولیدی تسهیلات دریافت کردند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از 8هزار واحد تولیدی که تا کنون در سایت بهین یاب ثبت نام شده بودند، تسهیلات دریافت کردند.
کد خبر : 140191

به گزارش گروه گروه اقتصادی آنا، علی یزدانی در سفر به سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر اظهار داشت: این واحد های تولیدی در حالی این تسهیلات را دریافت کردند که وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف به راه اندازی تنها7 هزار و 500 واحد تولیدی بود.


وی در ادامه تاکید کرد: تاکنون برای دریافت تسهیلات به میزان 6هزار و 900میلیارد تومان قرار داد منعقد شده، که از این مقدار 6هزار و 400 تومان آن توسط واحدهای تولیدی دریافت شده است.


مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اذعان داشت: از دیگر تکالیف تعیین شده برای وزارت صنعت، معدن و تجارت افزایش رقابت پذیری بود که خوشبختانه نیز در این زمینه اقدامات رضایت بخشی انجام شد.


یزدانی خاطر نشان کرد: توسعه سواحل مکران در سیستان و بلوچستان شامل دو شهرستان است که در این حوزه 2شهرک و 3ناحیه صنعتی مستقر هستند.


وی در ادامه افزود: ایجاد و توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی جدید و همچنین ساماندهی وضع موجود با اعتبار 22میلیارد و 500میلیون تومان پیش بینی شده است.


معاون وزیر صنعت معدن و تجارت یادآور شد: علاوه بر این طرح های کلان فولاد، پتروشیمی و ساماندهی طرح های بومی صادرات گرا نیز از دیگر حمایت هایی است که در دستور کار قرار دارد.


یزدانی بیان کرد: طرح توسعه سواحل مکران، طرحی جامع است که خوشبختانه معایبی که در طرح های گذشته بوده را نیز ندارد.


وی در ادامه افزود: سواحل مکران نیز دارای ظرفیت گسترده است که می تواند سهم عظیمی در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.


معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت تصریح کرد:در جهت توسعه و رونق بخش صنعت و جذب سرمایه گذار و کارآفرین در شهرک ها و نواحی کمتر توسعه یافته پیشنهاد انعطاف پذیرکردن برخی قوانین و مقررات شهرک ها و نواحی صنعتی را داده ایم و مقرر شد برای هر شهرک و ناحیه صنعتی برنامه ویژه آن منطقه پیشنهاد شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته