دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همراه و همگام با دانشجویان در آذر/ 50

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی: جنبش دانشجویی 15 خرداد 42 با ایدئولوژی دینی گره خورد

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی گفت: خودباوری و تکیه بر مردم همواره عامل پیشرفت و موفقیت کشور است.
کد خبر : 140109

به گزارش خبرگزاری آنا از تبریز، سعید شبستری در مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و امام شهدا اظهار کرد: کودتای 28 مرداد 32 وضعیت سیاسی کشور را تغییر داد و استبداد حاکم با کمک بیگانگان باعث ایجاد جو خفقان در کشور شد و زمینه اعتراضات دانشجویی از اوایل مهر32 در دانشگاه‌ها آغاز شد.


شبستری افزود: 17 آذر سال32 نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران آمد و قرار بود در دانشگاه تهران سخنرانی داشته باشد که دانشجویان یک روز قبل از این موضوع باخبرشده و قصد اعتراض داشتند که با حمله لشکر زرهی حکومت وقت در دانشگاه مواجه شده و عده ای به شهادت رسیده و تعداد زیادی نیز مجروح شدند و این روز به عنوان روز دانشجو نام گذاری شد.


وی ادامه داد: جنبش دانشجویی 15 خرداد سال 42 با ایدئولوژی دینی گره خورد که تا انقلاب اسلامی ادامه داشت و در اوایل انقلاب اسلامی نیز دانشجویان نقش بسیار سازنده ای در آن داشتند.


معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی نیز دشمنان با جریانات سیاسی منحرف، قصد تجزیه کشور را داشتند که با رهبری امام راحل و روشنفکری دانشجویان این دسیسه را نیز خنثی کردند.


شبستری خون شهدا را ضامن امنیت و بقای نظام جمهوری اسلامی خواند و افزود: نظام و کشور همه پیشرفت های خود در عرصه های علمی ، پژوهشی، فرهنگی، سیاسی، دفاعی و نظامی مدیون دانشگاه و دانشجویان است زیرا آنها نیز ادامه دهنده راه شهدا در عصر حاضر در سنگر علم و دانش و ... هستند و باید قدر نخبگان کشور را بدانیم.


وی تأکید کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، باید کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه فعال باشد و دانشجو مهارت‌های اجتماعی و سیاسی را نیز در کنار فعالیت های علمی و پژوهشی در دانشگاه فرا گیرد و با عقلانیت نقد کند و متواضعانه نقدپذیر باشد و همواره خودباوری ونقش روشنگرانه خود را حفظ کند.


مراسم گرامیداشت روز دانشجو و تجلیل از دانشجویان ممتاز و فعالان عرصه های مختلف به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز 16 آذر سال جاری در سالن شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزارشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته