دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1394 - 12:36
در جلسه شورای پژوهش و فناوری دانشگاه‌ آزاد استان تهران

رئیس واحد اسلامشهر: باید از نگاه شعاری به پژوهش پرهیز کرد

رئیس واحد اسلامشهر پژوهش را زمینه ساز رشد و توسعه پایدار جامعه دانست و بر نهادینه کردن فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حل منطقی و درست امور و ارائه راهکارهای صحیح و علمی تاکید کرد.
کد خبر : 13986

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمودرضا اسفندیار در جلسه شورای پژوهش و فناوری دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان تهران که با حضور دکتر منصور بیات دبیر شورای پژوهش و فناوری شهر تهران و معاونان پژوهش و فناوری واحدهای استان تهران در سالن کنفرانس واحد اسلامشهر برگزار شد با ارائه گزارشی اجمالی به معرفی هرچه بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر پرداخت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با توجه به ظرفیت‌های برجسته علمی و پژوهشی موجود در این واحد دانشگاهی از آمادگی کامل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و پتانسیل بسیار بالای علمی و پژوهشی متخصصان آن در زمینه حل مسائل و مشکلات شهرستان اسلامشهر و نیز استان تهران سخن گفت.


وی با گلایه از نگاه شعاری به بحث پژوهش در مراکز علمی آموزشی و به ویژه دانشگاه‌ها، عدم توسعه در این زمینه را زنگ خطری برای کشور دانست و خاطر نشان کرد: اگر کشور و ملتی برای حل مشکلاتش، رویکرد و نگاهی علمی نداشته باشد، قطعاً از عهده مسائل خود بر نخواهد آمد.


اسفندیار با توجه به تاکید مکرر مقام معظم رهبری درباره اهمیت پژوهش و توسعه آن در تمام امور، ابراز امیدواری کرد برگزاری این جلسات راهگشا بوده و با همفکری و همدلی، شاهد جهش خوبی در این زمینه باشیم.


دکتر طوبی امیرعضدی دبیر شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد استان تهران با تقدیر از مسئولان واحد اسلامشهر در برگزاری هرچه مطلوب‌تر این جلسه، با توجه به تاریخچه‌ای از روند فعالیت واحد اسلامشهر، گفت: در سال ۱۳۷۶ واحد اسلامشهر به عنوان شعبه‌ای از واحد تهران جنوب فعالیت خود را آغاز کرد، لیکن همانطور که شاهد هستیم با تلاش و پیگیری های مجدانه مسئولان آن طی سال های پیش، بویژه دوسال اخیر، اکنون واحد اسلامشهر به عنوان یکی از واحدهای قدرتمند استان تهران مطرح شده است.


این جلسه با بررسی مسائل و مشکلات پیش روی واحدهای دانشگاهی و ارائه رهنمودهای مشورتی و نیز بررسی وضعیت کمیته‌های تخصصی (۴کمیته تخصصی آزمایشگاه‌ها، گسترش علم، علوم پژوهشی، ارتباط با صنعت و جامعه) و پیگیری راهکارهای اجرایی پیشنهادی ادامه یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته