دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1394 - 13:06

داشتن جایگاه عرضه سوخت،‌ صرفه اقتصادی ندارد

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت گفت: جایگاه‌های سوخت در نقاط مختلف جهان صرفا به توزیع سوخت اکتفا نمی‌کنند و در کنار جایگاه‌های خود فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها، مراکز خدمات خودرو و ده‌ها خدمات متنوع دیگر را نیز دارند.
کد خبر : 13984

بیژن حاج‌محمدرضا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته داشتن یک جایگاه سوخت یعنی داشتن طیف عظیمی از مشتریان تصریح کرد: متاسفانه اکثر جایگاه‌های سوخت در ایران بدون توجیه اقتصادی احداث شده‌اند، در حالی که برخی جایگاه‌های سوخت در جهان به وسعت یک شهر کوچک هستند و بیشترین درآمد را بین مشاغل مختلف دارند.


وی در پاسخ به اینکه چرا شرکت‌های نفتی فعال کشور در این بخش سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، گفت: تنها شرکت فعال در این زمینه شرکت نفت بهران است که آن هم متعلق به بنیاد مستضعفان است.


به گفته او شرکتی که بر این جایگاه‌ها نظارت دارد، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بهران است که در جایگاه‌های خود صرفا روغن‌های این شرکت را توزیع می‌کند.


حاج‌ محمدرضا افزود: این درحالی است که در جایگاه‌های عرضه سوخت بین‌المللی تنها یک محصول عرضه نمی‌شود و محصولات متنوعی از شرکت‌های نفتی وجود دارد.


رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت در ادامه به آخرین اظهارنظر وزیر نفت که گفته بود کسی حاضر به احداث جایگاه نیست نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه در شرایط فعلی احداث یا گسترش جایگاه‌ها صرفه اقتصادی ندارد و به همین دلیل کسی حاضر نیست در این زمینه ورود کند. این بخش هم تا زمانی که بنزین تک‌نرخی و نرخ آن آزاد نشود توسعه نخواهد یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته