دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1394 - 11:30

نانوایی‌های بی‌کیفیت توبیخ می‌شوند

معاون وزیر جهادکشاورزی از رتبه‌بندی نانوایان در سال جاری خبر داد اعلام کرد که پس از اجرای این طرح، نانوایی‌های بی‌کیفیت توبیخ می‌شوند.
کد خبر : 13960

علی قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه رتبه‌بندی نانوایان بر اساس شاخصه‌های کیفیت نان، رعایت اصول بهداشتی، رضایتمندی مردم و ... خواهد بود، گفت: به دنبال طرحی برای رتبه‌بندی نانوایان هستیم تا در برگیرنده همه واحدها باشد و از این طریق سطح کیفی خدمات‌دهی نانوایان ارتقا یابد.


وی افزود: بر اساس این طرح نانوایانی که در رتبه بالایی قرار گیرند با امتیازاتی مانند ارائه سهمیه آرد بیشتر تشویق قرار می‌گیرند و نانوایان دارای رتبه پایین علاوه بر دریافت آموزش‌های لازم در مواردی نیز توبیخ و تنبیه خواهند شد.


مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی در پاسخ به این پرسش که آیا این رتبه‌بندی نانوایی‌های بر اساس نوع نانی خواهد بود که آنها طبخ می‌کنند، تصریح کرد: این رتبه به نوع نان پخت‌شده در نانوایی بستگی ندارد، اما در میان صنف مربوط به هر نوع نان این رتبه‌بندی انجام می‌شود.


قنبری اظهار کرد: طرح رتبه‌بندی نانوایان در حال نهایی شدن است، اما با توجه به اینکه این امر نیاز به بررسی زیادی دارد، اجرای آن کمی زمان‌بر خواهد بود.


معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای نظارت بر افزایش قیمت نان از سوی برخی نانوایی‌ها برای جبران هزینه‌های واحدهای استیجاری دارید، خاطرنشان کرد: نانوایی‌ها نمی‌توانند قیمت‌ها را به صورت خودسرانه افزایش دهند، چرا که این امر خلاف قانون است و ما از طریق سیستم‌های کنترل قیمت با این موارد برخورد می‌کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته