دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معاون ارزی بانک مرکزی: افزایش نرخ ارز ادامه‌دار نیست

معاون ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه کنترل نوسانات نرخ را پیش‌بینی کرده‌ بودیم، گفت: افزایش نرخ ارز در فصل پاییز روال طی شده در چند سال اخیر است و امسال نیز با آغاز این فصل یک روند افزایشی را در نرخ‌ها شاهد بودیم.
کد خبر : 138769

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، غلامعلی کامیاب با بیان اینکه نرخ‌های بالایی برای ارز طی روزهای گذشته در بازار تجربه شد، افزود: با این حال فعالان اقتصادی این واقعیت را دریافتند که این افزایش نرخ‌ها با بنیان‌های اقتصادی کشور متناسب نیست و از همین رو ادامه‌دار نیز نخواهد بود.


وی درباره دلایل افزایش نرخ ارز طی روزهای گذشته نیز تصریح کرد: علت این افزایش‌ها را می‌توان به بالا رفتن تقاضای مسافرتی و زیارتی، افزایش تقاضا برای واردات کالا و تسویه حساب‌ها به علت نزدیک شدن به پایان سال میلادی مرتبط دانست.


کامیاب تاکید کرد: البته بر اساس مطالعات صورت گرفته نرخ ارز همزمان با با آغاز سال نو میلادی و تقویت ارز توسط صادرکنندگان کالاهای غیر نفتی روند نزولی پیدا می‌کند.


معاون ارزی بانک مرکزی درباره تاثیر توافق اوپک بر کاهش نرخ ارز نیز بیان کرد: بانک مرکزی انتظار کاهش نرخ ارز را داشت چرا که افزایش قیمت نفت در اثر توافق اخیر خوشبختانه ایران را نه تنها از کاهش تولید نفت معاف کرد که حتی امکان افزایش تولید را هم داد که این انتظارات افزایش درآمدها را ایجاد کرد که در بازار ارز موثر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته