دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1394 - 08:17
دکتر متولی عنوان کرد

تاسیس مرکز رشد و شرکتهای دانش‌بنیان در واحد نور/ کاهش وابستگی به شهریه با تجاری‌سازی علم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور، کاهش وابستگی به شهریه، تجاری‌سازی علم با افزایش ارتباط با صنعت و تاسیس مرکز رشد و شرکت های دانش‌بنیان را از جمله برنامه‌های سال جاری این دانشگاه برشمرد.
کد خبر : 13872

دکتر صدرالدین متولی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور در سال 93 توفیقات ارزشمندی در زمینه های گوناگون از جمله افزایش مقاطع و رشته‌های تحصیلات تکمیلی، کاهش وابستگی شهریه، افتتاح گلخانه پژوهشی، تحقیقاتی، برگزاری مسابقه ملی بتن، برگزاری همایش منطقه‌ای حسابداری و مدیریت و سبک زندگی اسلامی، میزبانی چند مسابقه ورزشی در سطح منطقه سه، برگزاری کارگاه های مختلف علمی و ورزشی، برپایی چند نمایشگاه علمی و فرهنگی و... داشت.


وی ادامه داد: از مهم‌ترین برنامه‌های آتی واحد نور را می توان افزایش کیفیت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و کاهش وابستگی به شهریه، تجاری‌سازی علمی با افزایش رابطه با صنعت و نیز تاسیس مرکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه گذاری و نیز ارتقای فرهنگی و رفاهی دانشجویان، استادان و کارکنان می توان نام برد.


رئیس واحد نور ابراز امیدواری کرد که این واحد با داشتن 81 رشته تحصیلی، 4228 دانشجو، 107 عضو هیئت علمی تمام وقت، داشتن آزمایشگاه‌های مجهز و مدرن تحقیقاتی و کسب رتبه های متعدد علمی، پژوهشی و فرهنگی در مسیر پیشرفت و ترقی گام بردارد.


متولی نامگذاری سال 94 به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» را بسیار حکیمانه و در عین حال فوق‌العاده هوشمندانه خواند و به دانشگاهیان واحد نور توصیه کرد که فعالیت‌های خود را بر اصل تحقق وحدت با کاربست همدلی و همزبانی هماهنگ و تنظیم کنند.


وی گفت: امیدوارم تمامی اعضای هیئت علمی، ‌دانشجویان، ‌کارکنان و دیگر رهپویان علم و ادب بتوانند در راستای رسالت اصلی دانشگاه که همانا ارتقای علمی و تعمیق ارزش‌های اسلامی است در اقتدار و پیشرفت واحد بخصوص جامعه عزیز ایران اسلامی نقش‌آفرین باشند.


متولی بر لزوم عزم و همت همه کارکنان و اساتید در توسعه اقتصادی و فرهنگی دانشگاه تاکید کرد و گفت: باید در خصوص درآمدهای غیرشهریه‌ای گام اساسی برداشت و گروه های آموزشی باید با دیدگاه کاربردی و کارآفرینی و نیز تجاری‌سازی علمی به آموزش دانشجویان بپردازند و برای انجام این مهم نیز نیاز به یک برنامه مدون و اجرایی است.


وی در خصوص توسعه فرهنگی واحد نور خاطرنشان کرد: به فرموده امام راحل دانشگاه کارخانه آدم‌سازی است لذا همه ارکان دانشگاه در ساخت یک نیروی متعهد و متخصص باید برنامه‌مدار باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته