دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1393 - 12:20
رئیس واحد خرم آباد:

فعالیت‌های فرهنگی باید سرلوحه تمام امور دانشگاه قرار گیرد

رئیس واحد خرم آباد در جلسه شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان مطرح کرد: فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گسترش می‌یابد.
کد خبر : 1377

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر یدالله ملکی در جلسه شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)، گفت: فعالیت‌های فرهنگی باید سر لوحه تمام امور در دانشگاه قرار گیرد و بودجه فرهنگی صرفا برای انجام امور فرهنگی مصرف شود.


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در ادامه خاطر نشان کرد: کلیه همکاران حوزه فرهنگی باید تدابیر لازم را در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن که امروزه بیش از پیش بنیان‌های فرهنگی جامعه را هدف قرار داده‌اند اتخاذ کنند تا با برنامه ریزی درست به هدف اصلی دانشگاه که‌‌ همان ارتقاء سطح فرهنگی جامعه است دست یابیم.


رئیس واحد خرم آباد برگزاری سلسله همایش‌ها و سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی را از جمله برنامه هایی دانست که می‌تواند در این راستا اثر بخش باشند.


در ادامه این جلسه معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با توجه به ضرورت تقویت بخش‌های مختلف فرهنگی در این دانشگاه گفت: فعالیت‌های فرهنگی در قالب برنامه فرهنگی سال ۹۴ دانشگاه آزاد لرستان گسترش می‌یابند.


دکتر بهروز دوستی گفت: فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد لرستان در بخش‌های پژوهش‌های فرهنگی، نشریات فرهنگی، پایان نامه‌های فرهنگی، چاپ کتاب‌های فرهنگی، افزایش مقالات فرهنگی، افزایش مشارکت دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی، افزایش تعداد مساجد، افزایش تعداد شرکت کنندگان در برنامه‌های هنری و دیگر حوزه‌ها گسترش می‌یابند.


وی افزود: در این راستا تعداد مساجد از چهار مسجد به شش مسجد افزایش می‌یابند و پیش بینی شده است که ۱۵ طرح پژوهشی، شش مجله علمی، ۱۹ پایان نامه فرهنگی، هفت جلد کتاب و ۱۸ نشریه در حوزه فرهنگی منتشر شوند.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاداسلامی استان لرستان گفت: سال ۹۱ بیش از شش هزار و سال ۹۲ چهار هزار نفر در مسابقات فرهنگی این دانشگاه شرکت کرده‌اند که پیش بینی شده است این تعداد در سال آینده به هفت هزار نفر افزایش یابند.


دوستی با توجه به اینکه دانشگاه آزاد در موضوع ازدواج‌های دانشجویی با اعطای وام ۱۰ میلیون تومانی، هدیه ۳۰۰ هزار تومانی و سرانه ۵۰ هزار تومانی بیشترین مشارکت را در این امر خیر داشته است، تصریح کرد: طرح آفتاب مهر، برگزاری سلسه همایش‌های سبک زندگی اسلامی، ساماندهی نشریات و اردوهای راهیان نور، کرسی‌های آزاداندیشی و مناظره‌ها از جمله برنامه‌های فرهنگی بوده‌اند که در دانشگاه آزاداسلامی لرستان مورد توجه بوده‌اند.


وی با توجه به پیش بینی ۱۲۰ دقیقه وقت آزاد فرهنگی تصریح کرد: همه واحد‌ها موظف به رعایت این زمان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هستند.


در بخش دیگری از این جلسه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان لرستان نیز با تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی اظهار امیدواری کرد که در آستانه فجر ۹۳ بتوانیم بیش از پیش بصیرت و ولایت پذیری داشته باشیم.


حجت الاسلام مهدی قدرتی گفت: شورای راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه دارد راهبردهای فرهنگی دانشگاه را بر عهده دارد و در این مسیر باید به به بومی سازی برنامه‌های فرهنگی توجه خاص داشته باشد.


وی شورای راهبردی را اتاق فکر و آشپزخانه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: باید طرح‌های فرهنگی با چشم انداز ۵ و ۱۰ ساله در دانشگاه از سوی این شورا تدوین شود.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان لرستان در ادامه تصریح کرد: ما باید پیام اسلام و انقلاب را به گوش دنیا برسانیم.


وی توصیه کرد که فرهیختگان و دانشگاهیان بر روی نامه حضرت آقا به جوانان اروپا و آمریکای شمالی تأمل و دقت بیشتری کنند و خود را برای پاسخگوئی به خیل عظیم سؤالات اعتقادی جوانان اروپا و آمریکا آماده کنند.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان لرستان فعالیت در فضای مجازی و تبلیغ اسلام ناب محمدی را یکی دیگر از راه‌های آگاه کردن جوانان مشتاق دانست.


در این جلسه دکتر یدالله ملکی دبیر هیئت منای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان، دکتر بهروز دوستی معاون هماهنگی استان، حجت الاسلام مهدی قدرتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان لرستان و نیز معاونان و مسئولان فرهنگی واحد‌ها و مراکز آموزشی استان لرستان در محل ستاد هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته