دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1394 - 14:43
مدیرگروه رشته علوم آزمایشگاهی واحد بروجرد:

رشته علوم آزمایشگاهی باید جزء مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شود

مدیرگروه رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: رشته علوم آزمایشگاهی به دلیل سرو کار داشتن با مواد بیولوژیکی و سمّی باید جزء مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شود و این نیازمند داشتن یک صنف فعال و قوی است تا به مطالباتمان دست یابیم.
کد خبر : 13759

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محسن رازانی در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت دانشمند ایرانی سید اسماعیل جورجانی، بنیانگذار علم آزمایشگاه در سالن همایش‌های علامه شهیدی و با حضور جمع کثیری از مسئولان، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد برگزار شد، «روز علوم آزمایشگاهی» را به دانشجویان تبریک گفت.


مدیر گروه رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با ذکر زندگینامه حکیم جورجانی وی را یکی از نوابغ پزشکی ایران نامید که در کتاب «ذخیره خوارزمشاهی» خود، که در قرن ۵ و ۶ نگاشته است بیش از ۷۵۰هزار اصطلاح پزشکی به کار برده است.


وی افزود: کتاب ذخیره خوارزمشاهی دارای ۱۰ فصل در حیطه‌های مختلف پزشکی است و تا عهد صفویه مورد استفاده بوده است.


رازانی گفت: جورجانی پزشکی حاذق بوده که کارهای درمانیش را بر اساس نتایج آزمایش بنا نهاده بود و بر همین احساس این روز را روز علوم آزمایشگاهی نام نهاده‌اند.


این استاد واحد بروجرد گفت: رشته علوم آزمایشگاهی به دلیل سرو کار داشتن با مواد بیولوژیکی و سمّی باید جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب شود و این نیازمند داشتن یک صنف فعال و قوی است تا به مطالباتمان دست یابیم.


مدیر گروه رشته علوم آزمایشگاهی با دانشجویان این رشته از مخاطرات و سختی‌های موجود در حرفه آزمایشگاه سخن گفت و آنان را به رعایت اخلاقیات در کار، با توجه به حساسیت بالای آن دعوت کرد.


سپس معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد روز علوم آزمایشگاهی را به حضار و دانشجویان این رشته تبریک گفت و اظهار کرد: رشته علوم آزمایشگاهی به لحاظ چند بعدی بودن اهمیّت فراوانی در تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری دارد.


دکتر محمدرضا مهرابی افزود: دانشجویان این رشته می‌توانند برای تحصیل در مقطع ارشد و دکتری از بین ۱۸ گرایش انتخاب و ادامه تحصیل دهند.


وی گفت: بازارکار این رشته برای دانشجویان که معلومات خوبی دارند در داخل و خارج از کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است.


این مراسم با برنامه‌های متنوعی از قبیل: همخوانی سرود علوم آزمایشگاهی، سوگندنامه، صندلی داغ، تئا‌تر، قرائت دلنوشته، مسابقه، طنز، پخش کلیپ و... نیز همراه بود. در پایان این مراسم نیز از برترین‌های علوم آزمایشگاهی با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب