دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1394 - 11:06

دغدغه روستائیان برای تامین مصالح ساختمانی

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه روستاییان بیش از شهرنشینان تبعات ناشی از گرانی مصالح ساختمانی را متحمل می‌شوند، گفت: دسترسی به مصالح و کارخانه‌های تولیدی در شهرها آسان‌تر است و روستاییان با معضلات عرضه و هزینه‌های حمل‌ونقل مصالح ساختمانی برای ساخت و ساز مواجه‌اند.
کد خبر : 13735

عزیزالله مهدیان در گفت‌وگو به خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه مصالح ساختمانی برای روستاییان گران‌تر است، افزود: با توجه به محدود شدن ساخت‌وسازها نه تنها با کمبود مصالح ساختمانی مواجه نیستیم، بلکه در برخی موارد مانند سیمان وفور مصالح و تولید بیش از مصرف نیز داریم اما قیمت مصالح در روستاها بیش‌تر از سایر نقاط است.


وی در پاسخ به این پرسش که رکود بازار مسکن تا چه میزان مسکن روستایی را تحت تاثیر خود قرار داده‌است، تصریح کرد: مسکن روستایی در بسیاری از شاخصه‌ها قابل مقایسه با مسکن شهری نیست، چرا که مسکن در روستاها سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود.


مهدیان ادامه داد: ساخت و ساز مسکن در روستاها محدود است و عمده خانه‌های ساخته‌شده نیز به صورت شخصی هستند و اغلب کسی برای خرید خانه از خارج روستا اقدام نمی‌کند.


معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: روستاییان نیز اغلب دارای واحدهای مسکونی در محدوده اراضی کشاورزی خود هستند که قابلیت فروش ندارند و به همین علت هم رونق و یا رکود بازار مسکن تاثیر چندانی بر مسکن روستایی ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته