دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آخرین جزییات علت سانحه ریلی امروز از زبان معاون آخوندی

خطای انسانی عامل سانحه برخورد ٢رام قطار

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که خطای انسانی عامل سانحه برخورد دو رام قطار تبریز -مشهد و سمنان -مشهد بوده است.
کد خبر : 137322

به گزارش گروه اقتصادی آنا، محسن پورسیدآقایی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام جزییات جدید از علت سانحه ریلی امروز گفت: قطار‌ تبریز-مشهد به دلیل سرمای هوا و یخ زدگی سیستم ترمز ‌در فاصله 5 کیلومتری سمنان متوقف می شود و مورد را به سیستم Atc شاهرود به عنوان مرکز کنترل اطلاع می‌دهد و به کل سیستم توقف قطار اطلاع داده می‌شود و چراغ برای تردد قطارها در مسیر قرمز می‌شود، در همین زمان قطار ‌سمنان-مشهد در مسیر متوقف می‌شود‌.


وی افزود: متاسفانه در این زمان به دلیل تغییر شیفت مسئول کنترل، فرد جایگزین از سابقه قرمز شدن چراغ بی اطلاع بود و وقتی رئیس قطار مشهد سمنان مجددا کسب تکلیف می‌کند، به وی گفته می شود که «مسیر باز است و مشکلی نیست، شاید چراغ به دلیل برودت هوا قرمز مانده است» بنابراین به وی تلگراف می شود که حرکت کند‌.


معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: «قطار ‌تبریز-مشهد در پشت یک پیچ متوقف شده بود، بنابراین قطار ‌سمنان-مشهد وقتی با قطار پیش رو مواجه می‌شود به شدت با کوپه‌های انتهایی قطار تبریز برخورد می‌کند‌.‌


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته