دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل راه‌آهن شمال شرق 1:

آمارهای کشته‌ و زخمی‌های سانحه قطار سمنان احتمالی است / انتقال مسافران با باقی‌مانده قطار مشهد-تبریز به مشهد

مدیرکل راه آهن شمال شرق(1) با بیان اینکه آمارهای اعلامی درباره شمار کشته‌شدگان و زخمی‌های سانحه صبح امروز برخورد دو قطار در سمنان گفت: آمارهای اعلامی احتمالی است و فعلا شمار دقیق سانحه‌دیگان و کشته‌ها مشخص نیست.
کد خبر : 137260

حمید درباغ عنبران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه اکنون تمامی نیروهای امدادی اعم از اکیپ های امدادی و اورژانس هوایی، هلال‌احمر، آتش‌نشانی و... در محل سانحه در حال انجام خدمت‌رسانی هستند، افزود: بر اثر برخورد دو قطار تبریز- مشهد و مشهد- سمنان در ایستگاه هفت‌خوان شاهرود، تعدادی از واگن‌ها دچار آتش‌سوزی شد و امدادگران در حال امدادرسانی به مجروحان هستند.


وی با بیان اینکه مجروحان 2 قطار تصادفی از محل حادثه منتقل شده‌اند، تصریح کرد: پس از آتش‌سوزی قطارها، واگن‌های سالم منفصل شده و و تعدادی از مجروحان به وسیله باقی مانده قطار تبریز- مشهد از محل حادثه به ایستگاه دامغان منتقل شده‌اند.


عنبران درباره خبر کشته شدن 4 نفر از ماموران فنی راه‌آهن در این سانحه نیز بیان کرد: کشته شدن معاونان مسافری راه‌آهن به طور دقیق تائید نمی‌شود و آمار اعلام شده در این باره بر اساس احتمالات بوده است.


آمارهای اعلامی احتمالی هستند


سکری مدیرکل روابط‌عمومی شرکت‌ راه‌آهن نیز در این باره به خبرنگار آنا گفت: هنوز آمار دقیقی درباره شمار سانحه‌دیدگان مشخص نیست و آمارهای اعلامی نیز احتمالی هستند.


وی اظهار کرد: قطار تبریز- مشهد در ایستگاه متوقف بوده که قطار مشهد -سمنان با ورود به ایستگاه با آن برخورد می‌کند و از 11 سالن قطار تبریز –مشهد 3 واگن دچار آتش‌سوزی می‌شوند اما 8 سالن دیگر سالم هستند.


انتقال مسافران دو قطار به مشهد


سکریان بیان کرد: واگن‌های سالم از قطار مقصد تبریز –مشهد جدا و مسافران قطار مشهد- سمنان نیز به آن منقل می‌شوند. این قطار اکنون در حال سیر به سمت مشهد است.


همچنین محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه آهن درباره این سانحه گفته است: اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن به منظور بررسی علت حادثه به محل حادثه اعزام شدند و به محض مشخص شدن علت و تعداد کشته ها و مجروحان دراین زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.


اما سخنگوی سازمان امداد و نجات درباره آمار شماره حادثه‌دیدگان این سانحه اعلام کرد: در این حادثه پنج نفر جان خود را از دست دادند و 11 نفر مصدوم شدند.


ابراز همدردی شرکت راه‌آهن با خانواده‌های سانحه‌دیدگان


گفتنی است، روابط عمومی راه آهن در اطلاعیه شماره 3 خود ضمن ابراز تاسف و تاثراز وقوع سانحه برخورد قطار در شاهرود و ابراز همدردی با خانواده سانحه دیدگان، از جان باختن ۴ تن از ماموران فنی راه آهن و تنی چند از مسافران خبر داده است.


اما لحظاتی قبل شرکت راه‌‌آهن در اطلاعیه‌ای دیگر اعلام کرد که با جدا کردن ۳ واگن آسیب دیده قطار تبریز-مشهد وانتقال مسافران این ۳ واگن و مسافران قطار سمنان- مشهد به آن ،این قطار در حال سیر به سمت مشهد است.


در این اطلاعیه آمده است: در پی برخورد ۲ قطار در محور سمنان- دامغان ،۳ واگن انتهایی قطار تبریز- مشهد دچار مشکل شد و پس از آن با تلاش ماموران فنی راه آهن این ۳ واگن جدا و با انتقال مسافران ۳ واگن یاد شده و مسافران قطار سمنان- مشهد به این قطار ؛این قطار به سیر خود به سمت مشهد ادامه داد.


آن‌طور که راه‌آهن اعلام کرده، ۳ واگن یاد شده پس از تخلیه کامل مسافران، بر اثر برخورد با لکوموتیو دچار حریق شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته