دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1394 - 10:59

برگزاری نشست سه‌جانبه ایران، عراق و سوریه در تهران

امروز دوشنبه نشست سه‌جانبه‌ای میان وزیران امور خارجه ایران، سوریه و عراق به میزبانی تهران برگزار می‌شود و در آن طرف‌ها به بررسی تحولات منطقه‌ای خواهند پرداخت.
کد خبر : 13724

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «الوطن»، «فیصل مقداد» معاون وزیر امورخارجه و مهاجران سوریه امروز دوشنبه در سفری دو روزه وارد تهران شد و قرار است نشستی سه‌جانبه با همتایان ایرانی و عراقی خود برگزار کند.


براساس این گزارش، در این نشست سه‌جانبه موضوعات مختلفی همچون روابط دوجانبه و تحولات مهم منطقه‌ای و نحوه گسترش همکاری در عرصه های مختلف بررسی خواهد شد.


این نشست سه‌جانبه پس از گذشت چند روز از سفر «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق به آمریکا و گفت‌وگو با «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری این کشور درباره مبارزه علیه داعش انجام می‌شود.


پیش از این، «ابراهیم جعفری» وزیر امورخارجه عراق به دمشق سفر کرده بود و با برخی مقام‌های سوری و در راس آنها «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این کشور درباره موفقیت‌های دو کشور در عرصه همکاری‌های نظامی و مقابله با گروه‌های تروریستی همچون داعش گفت‌وگو کرد.


همچنین این نشست به فاصله دو روز مانده تا نشست فرماندهان ستاد مشترک ارتش کشورهای عضو اتحادیه عرب که قرار است روز چهارشنبه در قاهره برگزار و در آن درباره تشکیل «ارتش عربی مشترک» رایزنی شود، برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته