دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1395 - 11:04

پرسش وزارت بهداشت از تامین اجتماعی؛ حق بیمه درمان کارگران کجا هزینه شده است؟

معاون کل وزارت بهداشت نسبت به خبرهای منتشر شده در خصوص دست اندازی وزارت بهداشت به منابع تامین اجتماعی واکنش نشان داد.
کد خبر : 136353

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به لحن تهدید آمیز یکی از نمایندگان مجلس در خصوص دست اندازی وزارت بهداشت به منابع تامین اجتماعی، گفت: فرافکنی و اظهارات غیر مرتبط مشکلی را حل نمی‌کند، تنها یک سوال اصلی و اساسی از طرف وزارت بهداشت مطرح شده است و آن این است که در طی چند دهه گذشته حق بیمه ‌ی که برای سلامت از کارگران و کارفرمایان دریافت شده است، به طور روشن و شفاف در کجا هزینه شده است؟ در خواست وزارت بهداشت پاسخ به این سوال ساده است و این سوال نیاز به پاسخ دارد نه عصبیت و تهدید.


سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: مگر نه این است که مدیران فعلی سازمان و خیل کارشناسان به طور مکرر اعلام کرده‌اند که در دوره‌های قبلی منابع قابل توجهی از حوزه درمان در حوزه‌های غیر مرتبط به طور غیر قانونی هزینه شده است؟ چه تضمینی وجود دارد که این اقدام غیر قانونی دوباره تکرار نشود؟


معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بنده از دوستان منصف درخواست دارم که این موضوع مهم و در عین حال ساده را با موضوعات دیگری که مورد ادعای وزارت بهداشت نیست نظیر انتقال منابع سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت یا انتقال بیمارستانهای ملکی مخلوط نکنند و به طور صادقانه در جهت منافع عموم کارگران قدم بردارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته