دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای خوی، ورزقان، تهران شرق، صفاشهر، آباده، فسا، تهران مرکزی و سما خمینی شهر

به مناسبت اربعین سید و سرور سالار شهیدان حسین بن علی (ع) و یاران باوفای آن حضرت مراسم معنوی زیارت اربعین با حضور هیات رئیسه، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خوی و با مداحی ذاکر اهل بیت(ع) غلامحسین ضیافتی در یک فضای معنوی و روحانی در مسجد بقیه الله اعظم این واحد برگزار شد.
کد خبر : 135994

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ‌آنا، مدیر فرهنگی واحد خوی در این مراسم با عرض تسلیت ایام حزن انگیز اربعین حسینی، حدیثی ارزشمند از آن حضرت بدین مضمون بیان کرد: «فردی به محضر ایشان می رسد و معنی ادب را از حضرت سوال می‌کند و می گوید یا بن رسول الله می‌خواهم فرد با ادبی باشم راهنمایی‌ام بفرمایید. آن حضرت در پاسخ فرمودند: «هُوَ اَنْ تَخْرُجَ مِنْ بَیْتِکَ، فَلا تُلْقِىَ اَحَداً اِلاّ رَأَیْتَ لَهُ الْفَضْلَ عَلَیْکَ. ادب عبارتست از اینکه وقتى از خانه خارج مى‌شوى به هرکسى برخورد مى‌کنى او را برتر از خود بینى» از این مطلب پربها در می‌یابیم که نباید خودمان را از دیگران بالاتر بدانیم و همواره تواضع و فروتنی را پیشه خود سازیم که البته اگر چنین باشد اختلافات و دعواهای فردی پیش نخواهد آمد چرا که اختلافات حاکم ما بین قدرت ها اغلب از صفت رذیله خود بزرگ بینی ناشی می شود.»


حجت‌الاسلام رحیم محمدی ادامه داد:« تکبر و غرور منشا بسیاری از گناهان است و بشر را غرق در ذلالت و گمراهی می‌کند همانطور که می‌دانیم اولین گناهی که روی زمین اتفاق افتاد، همان تکبر شیطان بوده است. اگر می خواهیم قطره وجودمان به مرواریدی گرانبها تبدیل شود لازم است تکبر را کنار گذاشته و در درگاه ذات احدیت خودمان را از دیگران پایین تر و کوچکتر بدانیم.»


وی زیارت اربعین را از نشانه‌های ایمان و باورهای قلبی شیعیان دانست و برای زائران اربعین امسال آرزوی سلامتی کرده و معرفت حسینی را برای آنان و جمع حاضر مسالت کرد.


بانی این جلسه دکتر مسعود قربانعلی پور عضو هیات علمی و استاد برجسته روانشناسی، با توزیع صبحانه از عزاداران پذیرایی کرد.


برگزاری هشتمین هفته استانی نانو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان‎


به مناسبت میزبانی استان آذربایجان شرقی در هشتمین هفته استانی فنآوری نانو، سمینار دانشجویی آشنایی با فنآوری نانو با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان برگزار شد.


در این سمینار دکتر بیگلری، مدرس ستاد توسعه نانو درباره اصول پایه و نحوه تولید ترکیبات نانویی و کاربردهای آن در حوزه های مختلف مطالبی ارائه کردند.این سمینار به صورت زنده از سوی سایت رسمی نانو، تحت نظر معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری پوشش تصویری داده می شد.به شرکت کنندگان در این سمینار، گواهی معتبر از سوی ستاد ویژه توسعه فن‌آوری نانو اعطا می‌شود.


برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات آموزشی در واحد تهران شرق


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق، با گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی گفت: «ارزش و اهمیت کتاب و کتابخوانی و بصورت کلی مطالعه بر هیچکس پوشیده نیست، توصیه‌های دینی و مذهبی فراوانی درباره تشویق و ترغیب به مطالعه کتاب و گسترش و ترویج فرهنگ کتابخوانی وجود دارد.


هر ساله همزمان با گرامیداشت هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که از تاریخ 24 آبان به مدت یک هفته در سراسر کشور برگزار می‌شود، در این واحد نیز طبق روال سنوات قبل، نمایشگاه کتاب و محصولات آموزشی و کمک آموزشی برای استفاده دانشجویان علاقه‌مند در سالن ورودی دانشکده فنی و مهندسی برگزار شد که با استقبال خوب دانشجویان و استادان مشتاق روبرو شد که به مدت یک هفته دیگر نیز تمدید شد.»


دکتر کیا کجوری بیان کرد: «همچنین نمایشگاه دیگری از کتب تالیفی اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی در جنب درب ورودی واحد برپا شده است که در آن کتب تالیفی اساتید واحد با تخفیف 40 درصد به دانشجویان و دیگر علاقمندان عرضه می‌شود.»


برگزاری نخستین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر در سال 95


نخستین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر واحد صفاشهر با حضور دکتر قلتاش رئیس واحد صفاشهر و سایر اعضای این ستاد در محل دفتر رئیس واحد برگزار شد.


رئیس واحد صفاشهر به عنوان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با توجه به جایگاه و اهمیت والای این ستاد و نهادینه کردن آن را گامی بزرگ و تسریع به سوی اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد.


دکتر قلتاش گفت: «اصلاح محیط کار و اخلاق فردی و اجتماعی کارکنان یک مجموعه منوط به اجرای صحیح و به موقع امر به معروف است.»


رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد که این امر با دقت و ظرافت و جدیت تمام انجام شود. در حین جلسه هر یک از اعضای این ستاد درباره موضوع جلسه راهکارها و پیشنهادات خود را ارائه کردند و جلسه با ذکر صلوات و دعای خیر به پایان رسید.


سلسله نشست‌های آشنایی با مبانی طب سنتی در واحد آباده


در راستای آشنایی با اصول، مبانی، بایدها و نبایدهای استفاده از طب سنتی و به همت حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی و با همکاری حوزه معاونت پژوهش و فناوری و انجمن پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده سلسله نشست های آشنایی با مبانی طب سنتی با حضور دکتر طالب پور از متخصصان این رشته در سالن اجتماعات واحد برگزار شد.


در این جلسه که با استقبال گسترده دانشجویان به ویژه دانشجویان گروه علوم پزشکی و پرستاری واحد رو به رو شد دکتر طالب پور از متخصصان طب سنتی به بیان اصول و مبانی طب سنتی و مسائل مختلف درباره آن پرداخت و از کاربرد طب سنتی در انواع بیماری‌ها نام برد.


بخش های بعدی این سلسله نشست ها با محوریت مسائل تخصصی تر در این حوزه، در واحد آباده برگزار خواهد شد.


فهم نادرست از دنیا باعث می‌شود انسان در مقابل حق و امام زمان خویش بایستد


مراسم عزاداری اربعین حسینی همراه با قرائت زیارت عاشورا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا برگزار شد.


حجت الاسلام محمد راهوار مدیر فرهنگی دانشجویی واحد فسا در مراسم عزاداری اربعین حسینی همراه با قرائت زیارت عاشورا، زیارت اربعین و سخنرانی درباره اربعین، در نمازخانه دانشکده ادبیات برگزار شد، با خیر مقدم به تعدادی از کارکنان به‌مناسبت بازگشت از کربلای معلی با نگاهی به متن زیارت اربعین با توجه به سخنان امام صادق (ع ) اظهار کرد: «یکی از قسمتهای قابل توجه در زیارت اربعین این است که علت این که مردم در مقابل امام زمان خویش ایستادند دنیا آنان رافریب داد و آخرت خود را فروختند و با دنیا معامله کردند.»


برگزاری نشست تخصصی در دانشکده فنی و مهندسی واحد تهران مرکزی


« ازدواج موفق » عنوان نشست تخصصی فرهنگی است که به همت دفتر فرهنگ اسلامی و کانون قرآن و عترت دانشکده فنی و مهندسی واحد تهران مرکزی برگزار شد .


دکتر شاه محمد پور استاد دانشگاه درباره نحوه انتخاب صحیح زوج اظهار کرد: «هر فردی در ابتدا باید پس از آگاهی و شناخت کامل از خود، نظرات و افکار خود را مورد بررسی قرار داده سپس با توجه به شناخت خود فرد مورد نظر را انتخاب کند.»


وی با استناد به این مطلب که مرد و زن باید از روحیات یکدیگر اطلاع و شناخت کافی داشته گفت: «شناخت تفاوتهای فردی جنس مونث و مذکر در انتخاب همسر حائز اهمیت است.»


برپایی شب شعر عاشورایی در واحد تهران مرکزی


اجرای شب شعر عاشورایی در مجتمع پیامبر اعظم (ص)در واحد تهران مرکزی به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی «شب شعر عاشورائی» در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) واحد تهران مرکزی برگزار شد.


به همت کانون فرهنگی سفیر و همکاری کانون طنین و با نظارت دفتر فرهنگ اسلامی و کانون قرآن و عترت (ع) مجتمع پیامبر اعظم (ص) واحد تهران مرکزی، همزمان با فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان و ایام سوگواری ابا عبدلله الحسین (ع)در وصف شهادت و انگیزه قیام آن امام بزرگوار، با محوریت «وقایع پس از عاشورا در ماه صفر» برگزار شد.


در این مراسم رئیس مجتمع پیامبر اعظم (ص) درباره وجود ارزشمند و والای آن امام همام در زندگی مسلمانان به سخنرانی پرداخت .


در ادامه برنامه، نمایشنامه ای با موضوع مدافعان حرم تحت عنوان «اینجا یکی نگران است» از سوی بخش هنری کانون سفیر با نام «صلا» اجرا شد.


همکاری سما خمینی شهر با مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان


رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما خمینی شهر در بازدیدی که از مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان داشت گفت: «دانشگاه و فنی و حرفه ای هر دو متولی امر مهارت آموزی هستند و این دو مجموعه با توجه به پتانسیل و زیر ساخت‌های ایجاد شده که بیت المال محسوب می‌شود بهتر است ضمن نیل به سمت اهداف سازمانی خود، با تعامل بیشتر و پوشش نقایص احتمالی در امکانات کارگاهی و سرفصل دروس، کیفیت آموزش را نیز افزایش دهند.»


دکتر عجبی نایینی درباره تفاهم صورت گرفته با فنی و حرفه‌ای افزود: «تفاهم نامه ارائه هم‌زمان مدرک فنی و حرفه‌ای و گواهینامه دانش آموختگان دانشکده سما خمینی شهر در حال نهایی شدن است و در صورت تایید نهایی، دانشجویان سما می‌توانند با تحصیل در سما، دوره‌های مهارتی مکمل فنی و حرفه ای را بگذرانند و به دریافت مدرک فنی و حرفه ای نیز نائل شوند.»


مهندس زمانی رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان نیز از آمادگی کامل خود برای تعامل با سما خبر داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته