دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1395 - 13:05
یک روز قبل از ملاقات؛

ترامپ برای پذیرفتن اولین مهمان خارجی‌اش آماده نیست

یک روز قبل از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا قرار است اولین ملاقات خود با یک مقام خارجی؛ شینزوآبه، نخست وزیر ژاپن داشته باشد، مقامات ژاپنی اعلام کرده‌اند که هنوز زمان دقیق و مکان این ملاقات در نیویورک مشخص نیست.
کد خبر : 135310

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، عدم قطعیت در مذاکرات نشان می‌دهد که تبدیل شدن یک تاجر آزاد به رئیس‌جمهوری با برنامه‌های مشخص و دولتی کامل در تاریخ 20 جولای، کاری دشوار خواهد بود.


مقامات ژاپنی و آمریکایی روز چهارشنبه اعلام کرده‌اند که وزارت امور خارجه هنوز درباره جزئیات لجستیک و پروتکل معمول برنامه‌ریزی این گونه دیدارها چیزی را اعلام نکرده است.


یک مقام ژاپنی گفته است: « سردرگمی‌های زیادی (درباره این دیدار) وجود دارد.»


هفته گذشته در حالی برای برگزاری این دیدار موافقت شد که ترامپ و مشاورانش در برج ترامپ در منهتن در روزهای گذشته مشغول کار بر روی این موضوع بوده‌اند که در دولت جدید چه کسی کدام پست را داشته باشد.


در حالی که رهبران جهان گاهی اوقات در اجلاس‌های منطقه‌ای جلسات دو جانبه آزادانه برنامه‌ریزی می‌کنند، برای یک رهبر خارجی غیر معمول است که یک ملاقات دیپلماتیک در آمریکا بدون جزئیات قبلی داشته باشد. آبه در راه خود را برای حضور در یک نشست آسیا-اقیانوسیه در پرو است.


جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید: « بر اساس اطلاعات من، تیم انتقالی ترامپ هنوز ارتباطی با وزارت امور خارجه برای گفت‌وگو درباره انتقال دولت و یا به دست آوردن اطلاعات برای دیدار او (ترامپ) با یک رهبر خارجی نداشته‌اند.»


یکی از مشاوران ترامپ گفته است که او می‌خواهد از دیدار با آبه برای مطمئن کردن او و دیگر متحدان آسیایی نسبت به آنچه در تبلیغات‌های انتخاباتی‌اش گفته بود، استفاده کند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته