دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شهرزاد کمال‌زاده در گفت‌وگو با آنا اعلام کرد:

فیلم‌های پرفروش نیاز جامعه را نشان می‌دهند/ امیدارم شرایطی فراهم شود تا هیچ هنرمندی مجبور نشود کشورش را ترک کند

شهرزاد کمال‌زاده که این‌روزها جلوی دوربین حسین سهیلی‌زاده در مجموعه «مرز خوشبختی» رفته، معتقد است عوامل یک فیلم یا سریال باید برای احترام به شعور مخاطب تمام تلاش‌شان را بکنند.
کد خبر : 135180

شهرزاد کمال‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا درباره این مجموعه که قرار است در تعطیلات نوروز از شبکه دو سیما پخش شود، گفت: «مجموعه تلویزیونی «بدون مرز» در 15 قسمت برای روزهای نوروز تولید می‌شود. این‌روزها مشغول تصویربرداری هستیم و پس از گذراندن بخش اول در محلات، همراه با گروه در حال گرفتن قسمت‌های باقی‌مانده در تهران هستیم. «بدون مرز» به لحاظ موضوعی و حضور بازیگران جوان، کار جوانپسندی خواهد بود.»



مجموعه‌ای با موقعیت‌های کمدی


کمال‌زاده درمورد حال و هوای سریال هم گفت: «نمی‌توانم این مجموعه را کاری کمدی بنامم اما قرار گرفتن شخصیت‌ها در موقعیت‌های ایجاد شده، در لحظاتی تبدیل به کمدی موقعیت می‌شود. پیش از این هم تجربه همکاری با حسین سهیلی‌زاده را در سریال «نفس» داشته‌ام. سریالی که درمدت زمان 20 روزه ساخته شد و اتفاقا بازخوردهای مثبتی را هم به‌همراه داشت.»


تلاش‌مان را می‌کنیم تا به شعور مخاطب احترام گذشته شود


کمال‌زاده درباره احتمال موفقیت این سریال و استقبال مردم از این مجموعه گفت: «تمام اعضای گروه تلاش می‌کنند، کار قابل قبولی ارائه بدهند. با توجه به شناختی که از عوامل مجموعه دارم، مطمئنم کار آبرومند و قابل‌قبولی برای مخاطب پخش خواهد شد چرا که تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا به شعور مخاطب احترام گذشته شود. این نکته را هم بگویم: تا کار پخش و دیده نشود نمی‌توان به طور قطع قضاوتش کرد.»


خودم را بازیگر سینما می‌دانم


شهرزاد کمال‍‌زاده که با «دیشب باباتو دیدم آیدا» به کارگردانی رسول صدرعاملی وارد دنیای بازیگری شد اما در این سال‌ها بیشتر در تلویزیون مشغول بوده تا سینما، معتقد است: «خودم را بازیگر سینما می‌دانم و کنار کارهایی تلویزیونی سعی کرده‌ام در سینما هم حضور داشته باشم. هرچند تمام نقش‌هایی که در تلویزیون داشته‌ام را با علاقه‌ انتخاب کردم. بین سینما و تلویزیون فاصله‌گذاری نمی‌کنم و هر دو را دوست دارم. از طرفی تلویزیون مخاطب‌های بی‌شماری دارد و من مخاطب اصلی‌ام را از تلویزیون گرفتم.»


عوامل سینما با نسبت‌های فامیلی و یا دوستی و یا مسائل دیگر، انتخاب می‌شوند


وی در مورد انتخاب نقش‌ها و کم‌کار شدنش در سینما هم گفت: «نقشی که با آن ارتباط برقرار کنم را می‌پذیرم. در مورد سینما هم باید بگویم که پیشنهادات کمتر شده است و آخرین پیشنهادم را به خاطر حضور در مجموعه‌ای تلویزینی رد کردم. نکته دیگری هم هست: وقتی به عوامل فیلم‌های سینمایی نگاه می‌کنید با لیستی از اسم‌های تکراری مواجه می‌شوید که معمولا دوست و یا فامیل هستند. در این سال‌ها عوامل سینما با نسبت‌های فامیلی، دوستی و یا مسائل دیگر، انتخاب می‌شوند؛ پس ترجیح می‌دهم کارهایی را بپذیرم که عوامل‌شان را می‌شناسم. حسین سهیلی‌زاده را پیش از هم می‌شناختم و با توجه به شناختی که پیدا کرده‌ام حاضرم همیشه در کارهای این کارگردان حاضر شوم. البته اتفاق‌هایی از این دست همه‌جا وجود دارد و سینما و تلویزیون هم مثل هرجای دیگری از آدم‌های بد و خوب تشکیل شده و این طبیعی‌ست.»


برخی از تهیه‌کننده‌ها بازیگران جوان را متوهم می‌کنند


کمال‌زاده که کارش را با فیلمسازهای مطرح سینما آغاز کرده و اولین کارهایش چه در تلویزیون چه در سینما با فیلمسازان مطرحی چون کیانوش عیاری و رسول صدرعاملی بوده در ادامه گفت: «هرگز نخواسته‌ام تک‌نقشی باشم و سعی کرده‌ام با پذیرفتن نقش‌های مختلف تبدیل به تیپ نشوم. کارهایی هم داشته‌ام که خودم را ثابت کنم اما شروع با فیلم‌های سنگین و فیلمسازان بزرگ کار شما را خیلی سخت می‌کند. متاسفانه بعضی از کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌ها به اشتباه بازیگران را ترغیب می‌کنند تا فقط در کارهای خاصی بازی کنند و پیشنهادهای‌شان را رد کنند که حاصلش بیکار شدن بازیگر است؛ چون تقاضای دستمزدهای عجیب دارد و متوهم می‌شود.»



کیانوش عیاری اولین کارگردانی بود که به من اعتماد کرد تا جلوی دوربین بروم


این بازیگر درمورد همکاری مجدد با کیانوش عیاری گفت: «قرار بود در سریال «روزگار قریب» به کارگردانی کیانوش عیاری نقش کوتاهی را بازی کنم که این اتفاق نیافتاد و شرایط برای حضورم در سریال فراهم نشد. کیانوش عیاری یکی از کارگردان‌هایی‌ست که از نوع نگاه و جنس کارگردانی‌شان لذت می‌برم. ایشان اولین کارگردانی بودند که به من اعتماد کردند تا جلوی دوربین بروم. این اعتماد برایم ارزشمند بود. نمی‌دانم چقدر در سن 15 یا 16 سالگی توانستم از این همکاری استفاده کنم...»


تیم اسکواش هنرمندان یکی از تیم‌های قدرت‌مند است


کمال‌‌زاده که معمولا یکی از بازیکن‌های ثابت تیم والیبال و فوتسال هنرمندان است دراین مورد هم گفت: «ورزش همیشه یکی از برنامه‌‌های ثابت زندگی‌ام بوده اما در سال‌های اخیر کمی کم‌رنگ‌تر شده و نتوانستم مثل قبل کنار بچه‌‌های تیم هنرمندان باشم. اگر تیم هنرمندان اسپانسر داشته باشد، مطمئنم اتفاق‌های خوبی برایش می‌‎افتد؛ همانطور که تیم اسکواش هنرمندان یکی از تیم‌های قدرت‌مند در رشته است.»


مردم نیاز دارند که بخندند


وی معتقد است استقبال مخاطبان از فیلم‌های روی پرده از روحیه آنان می‌آید، درمورد پرفروش‌ بودن فیلم‌های کمدی گفت: «نمی‌دانم چقدر این موضوع می‌تواند دقیق باشد اما به نظرم روح انسان‌ها نیازهای متفاوتی دارد. از طرفی ژانرهای مختلف سینما رسالت خاص خودشان را دارند. فیلم‌های کمدی می‌خواهد مردم را بخنداند؛ چیزی که مردم ما این روزها نیازمندش هستند. فیلم‌هایی که با فروش بالا مواجه می‌شوند، فیلم‌های خوبی هستند و از طرف دیگر نیاز جامعه را نشان می‌دهد. فکر می‌کنید چرا شبکه مخاطب موفق شده بینندگان تلویزیون را جذب کند؟ چون بهترین کمدین‌های ایران را دعوت کرده است. قطعا برنامه‌های اخلاقی و نیازهای دیگر جامعه هم مهم‌اند اما با توجه به شرایط سخت مردم نیاز دارند که بخندند.»


امیدوارم فضایی فراهم شود که هیچ‌کس مجبور نشود کشورش را ترک کند


شهرزاد کمال‌زاده در آخر هم از بازیگرانی گفت که به دیگر کشورهای دنیا رفتند تا فعالیت حرفه‌ای‌شان را ادامه بدهند: «در ایران بستری فراهم شد تا هنرمندان به خاطر مسائل مالی، افسردگی، بیکاری و... ایران را ترک کنند. اگر همان زمان به این بازیگران توجه می‌شد، حداقل کسانی که در این میان از سن کم فعالیت کرده بودند، بعد از 20 سال کشورشان را ترک نمی‌کردند. چکامه چمن‌ماه بازیگری بود که از بچگی برای این حرفه تلاش کرده بود. ما نمی‌توانیم جای آن‌ها فکر و به راحتی قضاوت‌شان کنیم و بگوییم خیانت کرده‌اند. خیلی از آن‌ها برای ادامه زندگی هنری ایران را ترک کردند. امیدوارم در کشور فضایی فراهم شود که هیچ‌کس مجبور نشود کشورش را ترک کند. خیلی غم‌انگیز است که بی‌رحمانه در مورد دوستان‌مان صحبت می‌کنند. من خودم زن هستم و در این حرفه فعالیت می‌کنم و می‌توانم خودم را جای آن‌ها بگذارم. مطمئنم هر جایی باشند دل‌شان برای خانه‌شان پر می‌کشد. امیدوارم هر کجا هستند حال‌شان خوب باشد.»


گفت‌وگو از سعید طاهری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته