دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1395 - 16:47
دبیر کل اوپک خبر داد:

عزم اوپک برای توافق بر سر کاهش عرضه نفت

دبیر کل اوپک تصریح کرد: اعضای این سازمان بر روی «هدف مشترکی» تمرکز کرده‌اند که نتیجه آن نهایی شدن توافق تثبیت تولید درنشست بعدی اوپک در وین خواهد بود.
کد خبر : 135174

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، «محمد بارکیندو»، دبیر کل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، در حاشیه برگزاری نشست «کاپ٢٢» در مراکش گفت: وزیران کشورهای عضو اوپک رایزنی‌های گسترده‌ای را با کشورهای غیرعضو، برای نشست بعدی این سازمان (١٠ آذرماه) در وین آغاز کرده‌اند.


وی افزود: تمام کشورهای عضو اوپک درتکاپو هستد تا بتوانند در نشست آینده این سازمان، به توافقی مشترک درباره میزان تولید نفت برسند.


در آخرین نشست این سازمان در سپتامبر سال جاری میلادی در الچزیره، اوپک تصمیم گرفت تولید نفت خود را به سطح ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار تا ٣٣ میلیون بشکه در روز کاهش دهد. بر اساس گزارش‌ها، تولید نفت روزانه این سازمان، اکتبر امسال، به ٣٤ میلیون بشکه در روز رسید.


دبیرکل اوپک تاکید کرد: برای کشورهای لیبی، نیجریه و ایران در این توافق استثنا درنظر گرفته شده است. عراق نیز خواستار معافیت از کاهش تولید اوپک بود و علت آن را درگیری با داعش بیان کرد.


بارکیندو گفت: بازار همچنان نامتعادل است و مشکل کلیدی آن عرضه مازاد این کالاست. قیمت تعادلی باید بالاتر از قیمت کنونی نفت باشد.


اجلاس «کاپ٢٢» از هفتم نوامبر در مراکش آغاز شده است که تا تا هجدهم همین ماه ادامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته