دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1395 - 15:47

توصیه‌های بهداشتی به زائران اربعین

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان چهارمحال و بختیاری از اعزام واحدهای امدادی اورژانس پیش‌ بیمارستانی این استان برای خدمات رسانی به زائرین در ایام سوگواری اربعین حسینی به مرز چزابه خبر داد و گفت: به زائرین توصیه می‌شود ضمن رعایت بهداشت فردی در مصرف مواد غذایی، آب و یخ اصول بهداشتی را ‌ رعایت کرده و از مصرف غذای سرد شده غیر بهداشتی و یخ‌های فله‌ای بپرهیزند.
کد خبر : 134056

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر فرامرز شاهین اظهار کرد: به مناسبت ایام سوگواری اربعین حسینی، فوریت‌های پزشکی استان چهارمحال و بختیاری به منظور همکاری در پوشش امداد- سلامت این ایام در مرز داخلی ایران تعداد 3 دستگاه خودروی آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 14 نفر تکنسین فوریت‌های پزشکی را به استان خوزستان اعزام و در محورهای منتهی به مرز چزابه مستقر می‌کند.


وی با بیان اینکه واحدهای امدادی فردا (دوشنبه) اعزام خواهند شد، افزود: فوریت‌های پزشکی در این ایام تنها مرزهای داخلی را پوشش می‌دهد و پوشش خارج از مرزهای ایران بر عهده جمعیت هلال احمر است اما چنانچه حادثه غیرمترقبه‌ای رخ دهد، فوریت‌های پزشکی نیز آمادگی دارد طبق دستور مسئولان مربوطه، به هر منطقه‌ای که نیاز باشد امدادرسانی را انجام دهد.


شاهین تاکید کرد: توصیه می‌شود بیماران با سوابق بیماری‌های خاص، دیابت، بیماران دیالیزی و شیمی درمانی‌ و زنان باردار در سه‌ ماهه اول و دوم، چنانچه شرایط آنها مساعد نیست از این سفر پرهیز کنند.


وی ادامه داد: زائران کربلای معلی در این ایام، ضمن رعایت بهداشت فردی در مصرف مواد غذایی، آب و یخ اصول بهداشتی را ‌ رعایت کرده و از مصرف غذای سرد شده غیر بهداشتی و یخ‌های فله‌ای بپرهیزند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب