دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1395 - 12:15
معاون سازمان حج و زیارت اعلام کرد

نام نویسی بیش از یک میلیون و 217 هزار زائر در سامانه سماح تاکنون/ فرصت نام نویسی فقط تا ۲۷ آبان‌

معاون سازمان حج و زیارت درباره آخرین آمار نام نویسی زائران اربعین در سامانه سماح گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و 217 هزار زائر در این سامانه نام نویسی کرده‌اند.
کد خبر : 133925

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان حج و زیارت، حمید محمدی درباره آخرین آمار ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و 217 هزار زائر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.


وی افزود: از این تعداد تنها مقدمات اخذ ویزای 32 هزار زائر در حال انجام است و سایر افراد موفق به دریافت ویزای کشور عراق شده‌اند.


معاون حج و عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به تعطیلی دفاتر کنسولی کشور عراق در ایران در روز 28 آبان ماه اظهار کرد: به دلیل آنکه دفاتر کنسولی عراق روز 28 آبان ماه بسته و تعطیل خواهند شد، قرار شده در ایران تا روز 27 آبان ماه برای زائران ویزا صادر شود.


محمدی با ارائه آماری از تعداد زائرانی که روز گذشته برای اخذ ویزای کشور عراق در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: روز گذشته 31 هزار زائر برای دریافت ویزای کشور عراق در سامانه سماح ثبت نام کرده و مراحل دریافت ویزای آنها در حال بررسی است.


وی درباره زمان دریافت ویزای اربعین حسینی گفت: هم‌اکنون مدت زمان دریافت ویزای اربعین کاهش یافته و پس از تحویل مدارک افراد، ویزای زائران در کمتر از 24 ساعت و در بسیاری از مواقع در همان روز دریافت می‌شود.


معاون حج و عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به حضور پر تعداد زائران در مرز مهران تصریح کرد: درخواست ما از زائران اربعین حسینی آن است که در صورت امکان برای خروج از کشور از مرز مهران اقدام نکنند زیرا حجم ترافیک و ازدحام زائرین در این مرز بسیار زیاد است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته