دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1395 - 13:20

سه خبر از واحد علوم دارویی؛‌ از پرسش و پاسخ دانشجویان تا هم‌اندیشی پژوهشی و سمینار علوم زیستی

جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با حضور دکتر سیدمهدی رضایت، رئیس واحد، معاونان، روسا و معاونان دانشکده ها با هدف فراهم کردن بستری برای شناخت نقاط ضعف و حل سریعتر مشکلات در راستای خدمت رسانی به دانشجویان در سالن آمفی تئاتر دکتر شایورد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی برگزار شد.
کد خبر : 133909

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این جلسه دانشجویان به طرح سوالات و انتقادات خود به صورت کتبی و شفاهی در زمینه های مرتبط با حوزه های آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و اداری– مالی پرداختند و مسئولان حاضر در جلسه نیز به نوبه خود پاسخگوی دانشجویان بودند. عمده مباحث مطرح شده از سوی دانشجویان مواردی نظیر فضای آموزشی، افزایش شهریه، درخواست وام، دغدغه‌های پژوهشی بود.


این جلسه با استقبال خوب دانشجویان همراه بود و به دلیل کمبود فضا و وقت، مقرر شد تا جلسه مشابهی مخصوص دانشجویان دانشکده علوم و فناوری‌های نوین نیز برگزار شود.


هم اندیشی پژوهشی


جلسه هم اندیشی پژوهش با حضور رضایت رئیس واحد علوم دارویی، دکتر سید جلال الدین غنچه معاون پژوهش و فناوری، مدیران، مسئولان و اعضای هیات علمی واحد علوم دارویی در اتاق شورای حوزه ریاست برگزار شد.


به گفته معاون پژوهش و فناوری واحد علوم دارویی، این جلسه با هدف تعیین نقشه راه، مشخص کردن اولویت‌های پژوهشی و شناخت کاستی‌های این حوزه به منظور رفع آنها برنامه ریزی و برگزار شد و در برنامه هرساله واحد گنجانده شده است.


طبق پیشنهاد حاضران قرار شد در جلسات آتی از دانشجویان بویژه تحصیلات تکمیلی نیز به تناسب موضوع برای حضور در جلسه دعوت شود.


سمینار علوم زیستی، اشتغال و درآمدزایی


با حمایت معاونت پژوهش و فناوری واحد علوم دارویی و به همت شرکت بنیان زیست فناوری صدران، سمینار علوم زیستی، در سالن آمفی تئاتر مرحوم دکتر شایورد با هدف آشنایی با فرصت های شغلی این حوزه، برگزار شد.


این سمینار با محوریت آشنایی با ایده های کسب و‌ کار موفق، زیست شناسی و‌ زیست فناوری و‌ فرصت های شغلی، آشنایی با افرادی که در این رشته ها به درآمد رسیده اند، چگونگی تبدیل دانش و مهارت های زیست فناوری به درآمد و اشتغال و آشنایی با کسب و‌ کارهای موفق در حوزه زیست شناسی و ‌زیست فناوری برگزار شد.


دکتر حسین عطار، مهندس حسین هلالات، مدیرعامل شرکت صدران، دکتر بهمن ابراهیمی، عضو هیات علمی گروه نانوبیوتکنولوژی دانشگاه تهران و اعضای هیات علمی گروه بیوتکنولوژی دانشکده علوم و فناوری های نوین واحد علوم دارویی، از حضار و سخنرانان این سمینار بودند.


در پایان این سمینار معرفی مختصری از شرکت صدران و فعالیت های پژوهشی آن نیز ارائه شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته