دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1395 - 15:15
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

برای استقرار پایه یازدهم مشکل خاصی نداریم

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون با استقرار پایه یازدهم شاهد هیچ‌گونه مشکلی در خصوص کتاب‌های درسی، نیروی انسانی، تجهیزات و غیره وجود ندارد، عنوان کرد: این امر باعث می‌شود سال آینده پایه یازدهم بدون مشکل استقرار پیدا کند.
کد خبر : 133646

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه استقرار پایه‌های جدید در وزارت آموزش و پرورش عجولانه انجام می‌شود، گفت: براساس شورای عالی وزارت آموزش و پرورش، هر کتاب درسی جدیدی که تالیف می‌شود باید به مدت یک یا دو سال به صورت آزمایشی در مدارس تدریس و پس از برطرف شدن اشکالات وارد مدارس شود که متاسفانه استقرار عجولانه پایه ششم این ساختار را برهم ریخت و این فرصت را از آموزش و پرورش گرفت.


وی افزود: کتاب‌های پایه ششم بلافاصله پس از تالیف در مدارس سراسر کشور توزیع و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت. این در حالی است که قبل از استقرار یک پایه باید مقدمات آن فراهم شود که برای پایه ششم این امر انجام نشده بود.


زرافشان در ادامه تصریح کرد: به همین دلیل استقرار پایه دهم برای ما بسیار حساس و مهم بود. زیرا در این پایه سه شاخه تحصیلی وجود دارد که در هریک از آنها چندین رشته واقع شده است، یعنی در شاخه نظری 3 رشته، فنی‌حرفه‌ای 45 رشته و کاردانش 150 رشته وجود دارد. بنابراین تالیف کتاب‌ها، آموزش معلمان و تامین تجهیزات و امکانات دانش‌آموزان این پایه از پیچیدگی بیشتری برخوردار بود.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: همچنین تغییر هدایت تحصیلی از پایه دهم به پایه نهم به پیچیدگی‌های استقرار پایه دهم اضافه کرد، اما خوشبختانه در حال‌حاضر با آغاز سال تحصیلی و استقرار پایه دهم ما شاهد آن هستیم که بسیاری از نگرانی‌های ما برطرف شده است.


وی یادآور شد: خوشبختانه اکنون در پایه دهم به لحاظ کتاب، نیروی انسانی و غیره مشکلی گزارش نشده است که این امر منجر شده تا سال آینده پایه یازدهم به راحتی استقرار پیدا کند و ما از این لحاظ نگرانی‌های زیادی نخواهیم داشت.


انتهای پیام/

برچسب ها: هدایت تحصیلی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته