دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1395 - 11:29
با حضور در غرفه آنا در نمایشگاه مطبوعات؛

رئیس فدراسیون اسکیت: اجازه نمی‌دهیم فدراسیون آسیب ببیند/ خوشحالم دکتر دادگان در دانشگاه آزاد است

فریبا محمدیان گفت: برخی قصد دارند با تخطئه کردن دیگران کسب شهرت کنند، ولی به جد جلوی این داستان‌ها می‌ایستم.
کد خبر : 133023

فریبا محمدیان رئیس فدراسیون اسکیت مهمان غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات بود و درباره ابهامات ورزش اسکیت با ما به گفت‌وگو نشست.


* این روزها سرو صدای زیادی در اطراف فدراسیون اسکیت به گوش می‌رسد. خودتان توضیح می‌دهید چه شده است؟


- خیلی ممنون هستم از اینکه ما را پذیرفتید ولی به نظر من اینها در حد و اندازه و کارشناس بودن آن نیستند که بخواهند وقت شما و خوانندگان را بگیرم و به هجویات کارناشناسانه و غیرعملی جواب بدهم، اما می‌خواهم فقط بگویم که فدراسیون اجازه نمی‌دهد افراد مطالبات شخصی و غیرمنطقی خود را بیان کنند. ما به منافع ملی فکر می‌کنیم و لابد نتوانستیم مطالبات شخصی آنها را جواب بدهیم. برخی قصد دارند با تخطئه کردن دیگران کسب شهرت کنند، ولی به جد جلوی این داستان‌ها می‌ایستم. قوانین در کشور تعیین شده و مسیر قانونی را طی می‌کنم و قطعا اجازه نمی‌دهم کادرم که با عشق کار می‌کنند و موفقیت‌های بزرگی را به ارمغان آوردند، توسط تعدادی که آنها را کارشناس نمی‌دانم مشکل ایجاد کنند. تک تک صحبت‌های آنها بار حقوقی دارد و دعوت‌شان می‌کنم در دادگاهی که حتما بیایند و جواب بدهند. اعتقاد دارم یک نادان، یک سنگی را زده و معتقدم ما قطار توسعه اسکیت را به سمت جلو پیش خواهیم برد. ایرادی ندارد جواب آنها را می‌دهیم و نتیجه دادگاه به شما و مردم ثابت می‌کند که چه کسی حقیقت را بیان می‌کند.


* درباره اعطای میزبانی به ایران در جام‌جهانی اینلاین هاکی قدری صحبت کنید.


اسکیت هاکی دو شاخه دارد؛ یکی لاین هاکی و یکی رینگ هاکی. در شاخه اینلاین‌ هاکی بچه‌ها به خوبی کار می‌کنند، در حوزه این رشته میزبان از طرف فدراسیون شده‌ایم چون عملکرد بچه‌ها موفق بود. فدراسیون جهانی به راحتی میزبانی نمی‌دهد، برای مسابقات زمستانی در ژاپن تیم اعزام می‌شود و اردوهای تدارکاتی مختلفی را در ایتالیا و قزاقستان داشتیم. در حال‌ هماهنگی با مجموعه ورزشی آزادی هستیم تا سالن 12 هزار نفری آن را بگیریم و آن را تبدیل به سالن Ice کرده و یک ماه قبل از مسابقات در ژاپن اردویی در آنجا داشته باشیم.


* میزبانی ایران کجا و چه تاریخی خواهد بود؟


طبق تقویم سالیانه فدراسیون جهانی، در خرداد و تیر سال 2018 مسابقات برگزار خواهد شد که برای خانم‌ها حدود 16 تا 17 کشور و برای آقایان 20 تا 25 کشور حضور خواهند داشت و میزبانی بین سه شهر تهران، کیش و تبریز است، ولی اولویت اول با تهران است. امیدوارم با توجه به مذاکرات با دکتر سجادی که از این موضوع حمایت و تشویق کردند، این کار انشاء‌الله عملی شود.


* درباره همکاری بین دانشگاه‌ها، به خصوص دانشگاه آزاد با فدراسیون اسکیت صحبت کنید.


اولا خوشحالم که دکتر دادگان با تیم کاری خود کارهای خیلی خوب از زمان حضورشان در دانشگاه آزاد انجام داده‌اند و جا دارد از ایشان تشکر کنم. بنده خودم یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد هستم و باید عرض کنم که ما علاوه بر دانشجویان از اسکیت‌روهای قهرمان نیز استقبال می‌کنیم و در ضمن برای دانشجویان قرار است در واحد تربیت بدنی 2 نیز از این رشته استفاده شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته