دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای تهران شمال، غرب، مرکزی، رفسنجان، بوکان، رباط کریم، بناب، رودهن، زرند، کرج و دهاقان

با هدف آشنایی دانشجویان ورودی جدید با آخرین آیین نامه ها و ضوابط دانشگاهی و آشنایی با مدیران و مسئولان دانشگاه، معاونت دانشجویی فرهنگی واحد تهران شمال اقدام به برگزاری جلسات توجیهی در همه دانشکده های این واحد کرد.
کد خبر : 132865

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون دانشجویی فرهنگی واحد تهران شمال گفت: «با توجه به استقبال چشمگیر علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی و ضرورت آشنایی پذیرفته شدگان جدید با ضوابط دانشگاهی و پاسخ به نیازهای آنان در راستای تکریم ارباب رجوع، حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی با همکاری سایر بخش های دانشگاه و روسای دانشکده های واحد مطابق سالهای قبل اقدام به برگزاری جلسات توجیهی و آشنایی با ضوابط دانشگاه و کارکرد دوایر و حوزه های تابعه کرده است که این امر در راهنمایی و کمک به دانشجویان در ارایه درخواست‌ها و پیگیری امورشان بسیار حائز اهمیت است.»


دکتر عباسعلی قیومی ادامه داد: «جلسات آشنایی و توجیهی دانشجویان جدید در فضایی کاملاً دوستانه و به صورت چهره به چهره در همه دانشکده های واحد برگزار و به سوالات دانشجویان پاسخ گفته شد.»


وی تکریم دانشجویان و پاسخگویی به در خواست های آنها را به عنوان وظیفه اصلی حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی برشمرد و ابراز امیدواری کرد دانشجویان از حضور خود در دانشگاه بهترین بهره ها را برده و برای اعتلای آرمان های میهن اسلامی تلاش کنند.دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال دارای 36 هزار دانشجو در 10 دانشکده و 323 رشته و گرایش تحصیلی است.


جلسه شورای هم اندیشی استادان واحد رفسنجان


جلسه شورای هم‌اندیشی اساتید واحد رفسنجان با حضور حجت الاسلام دکتر انصاریان نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، مسئولان و اساتید واحد رفسنجان با موضوع سبک زندگی پایه اقتصاد مقاومتی برگزار شد.


محسن صفریان رئیس واحد رفسنجان در این مراسم گفت: «واحد رفسنجان در بحث اقتصاد مقاومتی پیشتاز است و هر آنچه امروز در دانشگاه آزاد است مدیون گذشتگان است که بدون هیچ چشمداشت و امتیازی تمام زندگی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و با تحمل کمبودها کاستی‌ها کارهای بزرگ و ارزشمندی انجام دادند و اینها ماحصل زحمات این عزیزان در سراسر کشور است.»


وی افزود: «سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان در اولویت کارهای ماست و اکنون پیگیر سه پروژه هستیم که ان‌شاءالله این پروژه‌ها محقق و نتایج ارزشمندی حاصل خواهد شد.»


انصاریان هم با توجه به موضوع جلسه آیات و روایات را متذکر شد و گفت: «با اشراف بیشتر به قرآن به بسیاری از سوالات شما در زندگی روزمره پاسخ داده می شود و تدبر بیشتر در قرآن باعث پیشرفت ما می شود و در بحث اقتصادی احکام قرآن و همچنین بحث خمس و زکات میتواند کمک حال ما باشد.»


وی افزود: «اگر خمس مسلمین(بازاریان کشور)داده شود دولت نیاز به هیچ درامد دیگری ندارد.» ادامه جلسه نیز با بحث و تبادل نظر اساتید در باره موضوع جلسه پیگری شد


دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان با خانواده شهدا


جمعی از مسئولان، کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان به همراه مسئولان بنیاد شهید بوکان با خانواده شهیدای معظم این شهرستان دیدار کردند.


دکتر سلمان حمیدی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بوکان گفت: «مسئولان باید سنت دید و بازدید از منازل خانواده های شهدا و ایثارگران را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.»


حمیدی افزود: «با جانفشانی و ایثار شهدای انقلاب و دفاع مقدس بود که زمینه رشد فرهنگی و علمی کشور فراهم شد و دانشگاه ها توانستند به موفقیت های علمی دست یابند.»


وی افزود: «هرچه در راه تکریم خانواده های معظم شاهد و ایثارگر تلاش شود کم است.»


برگزاری مراسم سوگواره عاشورائیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رباط کریم


به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) و امام حسن مجتبی(ع) و در پیش بودن اربعین حسینی مراسم سوگواره عاشورائیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رباط کریم برگزار شد.


در این مراسم که با دمام زنی آغاز و روضه حضرت عباس(ع) و مقتل امام حسین (ع) و روضه حضرت رقیه(س) به صورت تعزیه اجرا شد، به شهدای مدافع حرم نیز ادای احترام شد.


این مراسم که دارای فضای معنوی بالایی بود و مورد استقبال خوب از سوی دانشجویان هم قرار گرفت، به همت دفتر فرهنگ اسلامی واحد رباط کریم برای ترویج فرهنگ عاشورایی در بین دانشجویان و آشنایی بیشتر و ملموس‌تر آنها با مصائب اهل بیت (ع) در واقعه عاشورا برنامه ریزی و اجرا شد.


استادان، کارکنان و دانشجویان واحد بناب، خون خود را به نیازمندان اهدا کردند


به همت کانون های دانشجویی معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد بناب، ایستگاه اهدای خون استان آذربایجان شرقی در دانشکده علوم انسانی واحد مستقر شد و تعداد 90 نفر از اساتید، کارکنان و دانشجویان این واحد دانشگاهی، در امری خداپسندانه خون خود را به نیازمندان اهدا کردند.


این اقدام در قالب طرح های ماندگار معاونت دانشجوئی و فرهنگی انجام شد.


سمینار موفقیت در رشته هنر و معماری ایرانی اسلامی در واحدرودهن


سمینار موفقیت در رشته هنر و معماری ایرانی اسلامی دردانشگاه آزاداسلامی واحدرودهن با حضور 350نفر از استادان ،دانشجویان و کارکنان این واحد دانشگاهی در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه برگزار شد.


در این سمینارهنر و معماری و نقش معماری ایرانی واسلامی در حوزه هنر مورد بررسی قرار گرفت و استادان مرکز معماری ایران سخنران ویژه این سمینار بودند.


حجت الاسلام زارع زاده رئیس اداره فرهنگی واحد رودهن با معرفی کانون‌های فرهنگی به ویژه فرهنگ و هنر معماری مطالبی درباره معماری ایرانی و به ویژه اسلامی آن از طریق آیات و روایات بیان کرد.


در پایان مراسم بین شرکت کنندگان درسمینار مسابقه علمی برگزار شد و به پنج نفر از برگزیدگان هدایایی اعطا شد.


بازدید بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از واحد زرند


بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند بازدید کردند.


گروه ارزشیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی زرند، وضعیت، امکانات و پتانسیل‌های گروه پرستاری این دانشگاه را بررسی کردند.


برگزاری دومین جلسه ستاد اقامه نماز و پنجمین جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی در واحد تهران غرب‎


دومین جلسه ستاد اقامه نماز و پنجمین جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی واحد تهران غرب در سال 95 با هماهنگی معاونت دانشجویی و فرهنگی و دفتر فرهنگ اسلامی واحد با حضور پروین داداندیش رئیس واحد، منوچهر امیرفیروزکوهی معاون دانشجویی فرهنگی، پروین غضنفری رئیس دفتر فرهنگ اسلامی و اعضای مرتبط دردفتر معاونت دانشجویی – فرهنگی واحد واقع درساختمان اداری قلهک برگزار شد.


در جلسه ستاد اقامه نماز درباره برنامه‌های تدوین شده ماه‌های آبان و آذر 95 این ستاد تبادل نظر به عمل آمد.


رضا شهسوار نماینده اعضای هیات علمی درستاد اقامه نماز، مهمان کاظمی و داود نوروزی از کارشناسان دفتر فرهنگ اسلامی واحد در این جلسه حضور داشتند.


در ادامه جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی واحد تشکیل شد.در این جلسه درباره درخواست‌ کانونهای دانشجویی فرهنگی،برگزاری نمایشگاه در دانشکده‌ها، برنامه های تشکل ها، نحوه پرداخت حق الزحمه استادانی که با دفتر فرهنگ اسلامی همکاری دارند، اجرای برنامه ها و طرح های رسیده و طرح پیشنهادی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بحث و بررسی و تصمیم گیری شد.


ابراهیم صادقی گلرودباری مسئول بسیج اساتید واحد، عالیه نوری نماینده اعضای هیات علمی در شورای فرهنگی و نمایندگان بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی واحد از اعضای شرکت کننده در این جلسه بودند.


سلسله نشست های تخصصی علمی گروه حقوق در دانشکده حقوق واحد تهران مرکزی


سلسله نشست های تخصصی علمی گروه حقوق واحد تهران مرکزی از نوزدهم آبان تا سوم آذر سال جاری با حضور استادان و پیش کسوتان عرصه حقوق و دانشجویان و دانش پژوهان علاقمند در دانشکده حقوق واحد تهران مرکزی برگزار می شود.


سلسله نشست های تخصصی علمی گروه حقوق در 5 نشست و 4 محور: حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، حقوق عمومی و حقوق بین الملل برگزار می شود.


استادان: دکتر ابراهیم اسلامی، دکتر حشمت اله توکلی ، دکتر هوشنگ شامبیاتی، دکتر علی نجفی توانا و دکتر مرتضی ناجی زواره در بخش حقوق جزا و جرم شناسی، دکتر ربیعا اسکینی و دکتر محمدرضا پاسبان در بخش حقوق خصوصی، دکتر علی دشتی و دکتر مهدی هداوند در بخش حقوق عمومی، دکتر کارن روحانی و دکتر امیر ساعدوکیل در بخش حقوق بین الملل از جمله سخنرانان این 5 نشست هستند.


از جمله موضوعات و محور سلسله نشستهای تخصصی علمی این دوره از حقوق می‌توان تجزیه و تحلیل پرونده قتل دختر شش ساله به نام ستایش، اختیارات مدیران شرکت سهامی با نگاهی بر نوآوری قوانین خاص، رسالت کیفری و انطباق با قانون آیین دادرسی، ابعاد حقوقی نظارت مالی برشهرداری‌ها و نقش اتحادیه کانون های وکلا IBT در آزاد سازی خدمات حقوقی در پرتو موافقت نامه عمومی تجارت خدمات GATS و الزامات وکلا در اجرای استانداردها نام برد.


کسب مقام دوم کشور از سوی تیم بتن ستاره دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در چهاردهمین مسابقات سراسری ملی بتن


تیم دانشجویی ستاره بتن از واحد کرج در چهاردهمین مسابقات سراسری بتن موفق به کسب مقام دوم کشور شد.


این تیم متشکل از دانشجویان احمد نریمان، حمیدرضا اصغری، عرفان کمالی و محمد ایمانی با راهنمایی و سرپرستی مهندس بیات و همکاری مهندس مهدی عباسی در این دوره از مسابقات حضور داشت.


در این مسابقات که در شهر تبریز برگزار شد، 44 تیم از دانشگاه های سراسر کشور حضور داشتند و تیم ستاره بتن کرج توانست در رشته بتن سبک هدفمند به رتبه دوم کشور دست پیدا کند.


سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج گفت: «از سال 87 تاکنون هیچ تیمی از واحد کرج در این مسابقات حضور نداشت و این گروه با پشتکار و کوشش فراوان و همت بی نظیری توانستند به این مسابقات راه پیدا کنند و با نمایش توانایی های علمی و تخصصی خود با اختلاف ناچیزی در جایگاه دوم قرار گرفتند.»


دکتر رضا عزتی با بیان اینکه رتبه اول این مسابقات را دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک به دست آورد گفت: «رقابت بسیار فشرده بود و اختلاف امتیاز تیم بتن ستاره از واحد کرج با تیم واحد اراک تنها 3/0 معیار بود.»


وی با تبریک به این دانشجویان افزود: «به خواست خداوند و با همت وتلاش و پشتکار و همکاری خوب اعضای گروه این افتخار برای واحد کرج رقم خورد و امیدواریم با همکاری بیشتر و همه جانبه مسئولان دانشگاه و همت و تلاش دانشجویان در سایر عرصه ها و مسابقات آتی نیز شاهد کسب افتخارات بعدی آنان باشیم.»


برگزاری مراسم عزاداری حضرت رقیه (س) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب


مراسم عزاداری حضرت رقیه (س) با همت دانشجویان مذهبی هیات بنت الحسین واحد تهران غرب و با حمایت پروین داداندیش رئیس واحد و همکاری دفتر فرهنگ اسلامی امروز 19 آبان در نمازخانه دانشکده فنی و مهندسی واحد با حضور گسترده دانشجویان، کارکنان و مسئولان دانشکده برگزار شد .


دراین مراسم که با سخنرانی استاد محمد جنتی ومداحی و روضه خوانی مصطفی هوشیار همراه بود، شرکت کنندگان با سینه زنی و استماع روضه اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت رقیه (س) به عزاداری پرداختند.


قرائت زیارت عاشورا، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، صرف ناهار علاوه بر عزاداری عمومی از جمله برنامه‌های این سوگواری بود.


شورای تخصصی دانشجویی و فرهنگی استان تهران در واحد تهران مرکزی


به همت حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی واحد تهران مرکزی جلسه شورای تخصصی دانشجویی و فرهنگی استان تهران برگزار شد.


این جلسه با حضور رئیس اداره انتصابات، معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، مدیرکل دانشجویی و فرهنگی استان تهران و معاونان دانشجویی و فرهنگی واحد استان تهران در ساختمان ستادی واحد تهران مرکزی برگزار شد.


از مباحث مطرح شده در این شورا می توان چگونگی برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانشجویی و فرهنگی استان و تشکیل شرکت‌های دانش بنیان فرهنگی ، وضعیت طرح های ماندگار در واحد های استان تهران، ارائه تقویم برگزاری جلسات شورای تخصصی دانشجویی و فرهنگی استان تهران تا پایان سال و برگزاری کارگاه ائمه جماعات واحدهای استان را نام برد که پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات لازم اتخاذ شد.


چاپ شماره هجدهم فصلنامه علمی پژوهشی « مطالعات جامعه‌شناختی شهری »


شماره هجدهم فصلنامه علمی پژوهشی « مطالعات جامعه شناختی شهری » به صاحب امتیازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان و مدیر مسئولی دکتر منصور حقیقتیان به چاپ رسید.


در این شماره هفت مقاله با عناوین بررسی میزان آگاهی از حقوق و مسئولیت‌های شهروندی نسبت به امور شهری، اثر محمود شارع‌پور، اکبر علیوردی‌نیا، مریم شعبانی، نقش سرمایه‌های اجتماعی در دلبستگی به مکان در محلات سنتی، اثر اسدالله نقدی، سلمان وحدت، حسن سجادزاده، تحلیل جامعه‌شناختی نقش عوامل فرهنگی بر رفتارهای زیست‌محیطی شهری، اثر داریوش احمدیان، منصور حقیقتیان، مردم‌نگاری شهری روشی برای واکاوی مسائل اجتماعی و فرهنگی شهرها، اثر اسفندیار غفاری‌نسب، محمدتقی ایمان، رابطه‌ی فضاهای اقتصادی شهری و شبکه‌های اجتماعی: بررسی تاثیر میدان‌های میوه و تره‌بار و هایپراستار بر تعاملات اجتماعی، اثر حسین دهقان، ناصر پوررضاکریم‌سرا، مونا احسان، تحلیل جامعه‌شناختی رعایت اخلاق شهروندی در فضای شهری، اثر سروش فتحی و سنجش ضریب نفوذ تبلیغات کمیته‌ فرهنگ شهروندی در شهر اصفهان، اثر مهدی ژیانپور، علیرضا نیلی‌احمدآبادی، زهرا ناجی‌اصفهانی به چشم می‌خورد.


این مجله با رتبه علمی‌پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به آدرس اینترنتی www.ISC.gov.ir و پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی به آدرس اینترنتی www.SID.ir نمایه می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب