دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1395 - 14:51

برگزاری سخنرانی علمی و تخصصی در دانشکده زبان‌های خارجی واحد تهران مرکزی

سخنرانی علمی و تخصصی ویژه استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با حضور جیم اسکریوینر استاد دانشگاه «Teachers Bell Academy» انگلستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.
کد خبر : 132702

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مشکلات عدم برخورداری از ابتکار عمل در تدریس زبان انگلیسی عنوان سخنرانی جیم اسکریوینر از دانشگاه «Teachers Bell Academy» انگلستان بوده است که به همت دانشکده زبان‌های خارجی و با همکاری موسسه فرهنگی هنری آریانپور و با حضور جمع کثیری از استادان و دانشجویان ارشد و دکتری واحدهای دانشگاهی استان تهران در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) واحد تهران مرکزی برگزار شد.


جیم اسکریوینر در جمع دانشجویان و استادان مشتاق و علاقمند به آموزش زبان انگلیسی تجربیات ارزشمند خود را در موضوعات مختلفی، از جمله: دغدغه‌های معلمان در برخورد با دانش آموزان و اداره کلاس، اهمیت برنامه ریزی و داشتن طرح درس از سوی معلمان، دانش افزایی معلمان ، هدایتگری و راهبری معلمان در کلاس، تاکید بر تفکر و تعمق بر آنچه که در کلاس‌های آموزشی اتفاق می‌افتد و... ارائه کرد.


جیم اسکریوینر نویسنده، مشاور، راهبر دوره‌های آموزش زبان، مدیر گروه و استاد دانشگاه Teachers Bell Academy انگلستان است که به خاطر چاپ و انتشار کتب متعدد آموزش زبان انگلیسی و تربیت مدرسان زبان انگلیسی جوایز متعددی از مراکز آموزشی و دانشگاه دریافت کرد.



وی سال‌ها در کشورهای مختلف همچون دو سال در کشور کنیا، سه سال در کشور شوروی و هفت سال در کشور مجارستان به امر تدریس زبان مشغول بود.


جیم، سرپرستی تیم طراح آزمون‌های Euro exam را برعهده داشت که این آزمون‌ها به‌طور گسترده در اروپای مرکزی برگزار می شود. وی اولین دوره آنلاین Delta را برگزار کرد.


در بخش دوم این برنامه دکتر عبدالله برادران با قدردانی از جیم اسکریوینر و حضور حداکثری دانشجویان و استادان، گزارشی اجمالی از چگونگی شکل گیری و آغاز به کار دانشکده زبان‌های خارجی واحد تهران مرکزی از سال 1364 تا کنون ارائه داد.


وی خاطرنشان کرد: «دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ١٣٦4 راه‌اندازی شد و نظر به اهمیت ویژه‌ای که سیاستگزاران وقت جمهوری اسلامی در حوزه آموزش عالی و نیز هیئت موسسان دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه یادگیری تخصصی زبان‌های خارجی قائل بودند.


این دانشکده به تدریج جایگاه ممتازی در زمینه فعالیت‌های خود پیدا کرد به نحوی که امروزه یکی از عمده ترین کانون‌های تربیت کارشناسان زبده نه تنها در کشور بلکه حتی در قیاس با سایر کشورهای منطقه است و اکنون فعالیت‌های گسترده این دانشکده معطوف به تربیت نیروی انسانی متخصص در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و نیز پژوهش آکادمیک و تدوین مطالب درسی و آثار مرجع در حوزه زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی و ارمنی با گرایش‌های مترجمی، آموزش زبان، ادبیات و زبان شناسی عمومی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته