دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1395 - 12:07

ظریف: فلسطین محور اصلی سیاست خارجی ایران است

وزیر امور خارجه کشورمان در  سخنرانی در جمع رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی گفت: «فلسطین محور اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و این سیاست توسط مسولان جمهوری اسلامی ایران با جدیت دنبال می‌شود.» 
کد خبر : 132667

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از اداره دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف که در لبنان به سر می‌برد افزود: « برایم باعث افتخار است که یکبار دیگر با نمایندگان مقاومت فلسطینی و لبنانی دیدار کنم.»


وی افزود: «باید در نظر داشته باشیم که موضوع فلسطین همچنان مساله اصلی جهان اسلام است.»
وزیر امور خارجه تصریح کرد: «فلسطین محور اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و این سیاست توسط مسولان جمهوری اسلامی ایران با جدیت دنبال می‌شود.»
وی ادامه داد: «امروز دو خطر عمده منطقه ما و جهان را تهدید می‌کند؛ مهمترین خطر برای منطقه ما و جهان بشریت خطر رژیم صهیونیستی است. این پدیده استعماری منشاء همه تهدیدات علیه صلح، امنیت و حقوق بشر است.»
محمد جواد ظریف گفت: «رژیم صهیونیستی با در اختیار داشتن حداقل ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای مهمترین خطر برای نظام بین‌المللی است. این رژیم با اعمال سیاست‌های تجاوزکارانه و با نقض کلیه مقررات بین‌المللی خطرناک‌ترین دشمن حقوق بشر است. رژیمی است که در شرارت در جهان هیچ رقیبی ندارد.»



وی بیان کرد: «بزرگترین عامل تاسف بار این است عده‌ای در جهان اسلام تلاش می‌کنند این خطر را کمرنگ کنند و خطرات کاذب را جایگزین آن کنند.اطمینان داشته باشید دولت و ملت ایران خطری مهمتر از اسراییل نمی‌شناسد.»
ظریف اظهار داشت: «خطر دوم خطر تروریسم تکفیری است که در‌ منطقه ما آتش و خون بپا کرده است.»
وی خاطرنشان کرد: «جالب اینجاست که تروریست‌های تکفیری هیچ خطر و تهدیدی علیه رژیم اسراییل نداشتند.»
وزیر امور خارجه بیان کرد: «اینها به دروغ و به غلط در حال مشوه کردن چهره نورانی اسلام در جهان هستند.»
ظریف بیان کرد: «این دو خطر دو خطر به هم پیوسته‌اند و ما به‌عنوان طرفداران مقاومت در مقابل خطر صهیونیسم و تروریسم ناگزیر به وحدت برای مقابله با این تهدیدات هستیم.»
وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: «اعتقاد راسخ داریم فاجعه انسانی در یمن و سوریه باید با آتش‌بس فوری و رساندن کمک‌های بشردوستانه به همه مردم سوریه و یمن و رسیدن به راه حل سیاسی پایان یابد.»
وی افزود: «مشکل سوریه و یمن راه حلی جز راه کار سیاسی ندارد. تنها راه گفت‌وگو میان مردم سوریه و یمن و رسیدن آنها به تفاهم است. وظیفه دولت‌ها و کشورهای خارجی کمک به این راه حل است نه دامن زدن به تنش‌ها.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته