دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1395 - 14:24
دور دوم دیدار مستقیم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با دانشجویان

رئیس واحد مشهد: پیشرفت دانشگاه مبتنی بر استفاده از نظر و ایده استادان و دانشجویان است

دیدار صمیمانه و پرسش و پاسخ دانشجویان پزشکی، پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با رئیس و معاونان این دانشگاه صبح امروز در سالن اجتماعات دانشکده پزشکی برگزار شد.
کد خبر : 132431

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، دکتر عباس شیخ الاسلامی رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با حضور در دانشکده پزشکی واحد مشهد افزون بر شنیدن مسائل و مشکلات مطرح شده توسط دانشجویان، به سوالات آنان پاسخ گفت.


در این نشست صمیمانه که با استقبال پرشور دانشجویان همراه بود، دانشجویان مقاطع مختلف دانشکده پزشکی، پرستاری و مامایی به بیان مهم ترین موضوعات و مشکلات خود نظیر تجهیزکلاسها، عدم همخوانی بخش های نظری و عملی، عدم وجود بیمار کافی برای بحث بالینی، کمبود هیات علمی مرتبط در بعضی رشته ها، مشکل فضای فیزیکی دانشکده و... پرداختند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با پاسخگویی به سوالات و مشکلات؛ در بعضی موارد قول مساعدت و در بعضی موارد دستور پیگیری فوری مسائل را به معاونین مربوطه صادر کردند.


شیخ الاسلامی نقش و اهمیت رشته های پزشکی را در نظام سلامت، کلیدی و مهم خواند و گفت: حوزه سلامت برای ما بسیار مهم است و تمام تلاش خود را برای گسترش کمی و کیفی حوزه پزشکی بکارمی بندیم.


وی با اشاره به عدم سوددهی بیمارستان های این دانشگاه، خاطرنشان کرد: برای فعال بودن حوزه پزشکی در واحد مشهد نه تنها برای بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه هزینه های بسیاری متحمل می شویم بلکه برای استوار نگه داشتن این دو بیمارستان یارانه پرداخت می کنیم.


این مسئول با توجه به مدیریت دوساله خود در واحد مشهد، اظهار کرد: تاکنون نه تنها ملکی از واحد مشهد کاسته نشده، بلکه به آن افزوده شده و تمام کارهایی که طی این دوسال انجام شده در راستای سرمایه گذاری برای آینده دانشگاه بوده است.



شیخ الاسلامی در باره مدیریت در دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی گفت: دانشگاه دولتی با پول دولت مدیریت می شود در صورتی که دانشگاه آزاد بدون دریافت یک ریال از دولت با شهریه دانشجویی اداره می شود، بنابراین مدیریت در دانشگاه دولتی شاهکار نیست.


وی افزود: در گذشته فقط 60 درصد درامد دانشگاه صرف حقوق و دستمزد می شد ولی الان حدود 90 درصد درآمد صرف حقوق ودستمزد می شود که اگر سرمایه گذاری صحیح انجام نشود ، با 10 درصد باقیمانده نمی توان دانشگاه را مدیریت کرد.


رئیس واحد مشهد برای رشد و توسعه حوزه علوم پزشکی دانشگاه به ارتباط با دانشگاه علوم پزشکی و ارتباط با خیران و جلب حمایت های آنان تأکید کرد و گفت: با تاسیس انجمن خیرین می توانیم مسائل و مشکلات این حوزه را رفع کنیم.


شیخ الاسلامی، پیشرفت دانشگاه را مبتنی بر استفاده از نظرات و ایده های نو اساتید و دانشجویان دانست و گفت: برگزاری این جلسات و تعامل با اساتید و دانشجویان بهترین راه حل رفع مسائل است.


دکتر ملک نژاد معاون علوم پزشکی، دکتر اشرف زاده معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر شکاری معاون برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان، دکتر منشی طوسی معاون اداری مالی و دکتر سرافراز یزدی رییس دانشکده پزشکی واحد مشهد هم به پرسش ها و دغدغه های دانشجویان پاسخ دادند و از نظرات و پیشنهادهای آنان بهره مند شدند.


این اولین دیدارصمیمی دومین دور دیدار مستقیم ریاست دانشگاه با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد است که دور اول آن در همه دانشکده های این دانشگاه در سال 93 انجام شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته