دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هم‌زمان با اجرای نمایش در سالن سایه

کتاب داستان‌های ده‌کلمه‌ای «آخرین انار دنیا» به فروش می‌رسد

کتاب داستان‌های ده‌کلمه‌ای «آخرین انار دنیا» هم‌زمان با اجرای نمایشی بر اساس رمانی به همین نام در سالن سایه به فروش می‌رسد.
کد خبر : 132190

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط‌عمومی گروه،کتاب داستان‌های ده‌کلمه‌ای «آخرین انار دنیا»، شامل داستان‌های منتخب از مسابقه داستان‌نویسی،که توسط گروه تئاتر «تی‌تووک» برگزار شده بود، هم‌زمان با اجرای نمایش «آخرین انار دنیا» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی توسط نشر «کلاغ» به چاپ رسید که در لابی سالن سایه مجموعه تئاترشهر عرضه می‌شود.


در این کتابچه 108 داستان کوتاه از میان 18000 داستان رسیده به مسابقه داستان‌های ده‌کلمه‌ای «آخرین انار دنیا» انتخاب و منتشر شده‌اند. هیات داوران این مسابقه، دکتر بهروز غریب‌پور، شمس لنگرودی، اسدالله امرایی، رویا نونهالی و ابراهیم پشت‌کوهی بودند.


در بخشی از مقدمه این کتاب به قلم ابراهیم پشت‌کوهی آمده: «ایده‌ی ابتدایی این مسابقه از آنجا شکل گرفت که ما در تئاتر تی‌تووک معتقدیم تئاتر خانه‌ی همه‌ی هنرهاست و مکانی برای گسترش روح جمعی در جامعه، و به این ترتیب در پی یافتن امکانات تازه یا مهجورمانده برآمدیم. از آنجا که نمایش ما اقتباسی از رمان «آخرین انار دنیا»ی بختیار علی بود و این خودش پیوند محکمی با ادبیات داشت، بر آن شدیم «مسابقه‌ی داستان ده‌کلمه‌ییِ آخرین انار دنیا» را برگزار کنیم تا این ظرفیت خاموش در تئاتر را فعال کنیم و آتش‌فشانی را شعله‌ور سازیم که چون هیمه‌های نازک نور در صفحه‌های مجازی چشمک می‌زنند و دور می‌شوند ــ استعدادهای دیرباب.»


همچنین در یکی از داستان‌های ده‌کلمه‌ای این کتاب نوشته سارا شاهی می‌‌خوانید:«دانه‌هایش قطره‌قطره می‌چکید آخرین انار دنیا؛ دلش شکسته بود.»


علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با بهای 5000 تومان از سالن سایه مجموعه تئاترشهر تهیه و مطالعه بنند.


نمایش «آخرین انار دنیا» تا 21 آبان‌ماه در دو نوبت 17:30 و 19:30 در سالن سایه میزبان دوست‌داران هنرهای نمایشی است و تماشاگران می‌توانند از طریق سایت تیکت Tik8.com بلیت رزرو بکنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته