دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1393 - 10:13
معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات:

موج اسلام‌گرایی با استقبال جوانان کشورهای غربی مواجه شده است

معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات گفت: امروز شاهد گسترش موج اسلام‌گرایی و گرایش به قرآن و آموزه‌های اسلام در بین کشورهای جهان بخصوص کشورهای غربی بویژه در بین جوانان هستیم.
کد خبر : 1320

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر کرم اله دانش‌فرد گفت: افزایش اهانت به مقدسات اسلام، تخریب اماکن مقدس و ترویج اسلام هراسی در اروپا و آمریکا، تجهیز و حمایت از گروه‌های تکفیری و تروریستی از سوی دول غربی از جمله اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر برای مقابله با اسلام گرایی، ترویج تعالیم و آموزه‌های اسلام از سوی کشورهای غربی است.


معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات با توجه به اینکه حمله اخیر گروه تکفیری داعش به نشریه کوچکی در فرانسه که شاید طراحی و برنامه ریزی آن از سوی کشور‌های غربی برای ایجاد بهانه برای افزایش اسلام ستیزی و اسلام هراسی است، افزود: داعش نماینده اسلام نیست و هدف از ایجاد آن تخریب چهره اسلام و مسلمانان در جهان است.


وی با بیان اینکه حضرت محمد (ص) بزرگ‌ترین شخصیت فرهنگی جهان است، افزود: حرکت غیر انسانی و اخلاقی نشریه شارلی ابدو آن هم در کشوری که داعیه آزاد اندیشی و احترام به اندیشه و عقاید را سر می‌دهد، نشان از ادعای واهی و پوچ آن‌ها در مورد احترام به عقاید و اندیشه دارد.


دانش‌فرد با بیان اینکه که دین اسلام دینی غنی است، بنابراین نباید ترس از مواجهه با فرهنگ‌ها و ادیان و اندیشه‌های مختلف داشته باشیم، افزود: معتقدم دانشگاهیان باید با ارائه چهره‌ای واقعی از اسلام، آموزه‌ها و تعالیم اسلام را به گوش جهانیان برسانند تا همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند جوانان اروپایی و آمریکایی بدون واسطه با قرآن کریم و ذات اسلام و سیره پیامبر اسلام (ص) آشنا شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته