دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1395 - 15:45

سفر شاعران و نویسندگان به گتوند در نهمین سالگرد درگذشت قیصر

جمعی از شاعران و نویسندگان کشورمان در نهمین سالگرد درگذشت قیصر امین‌پور در سفری به گُتوند، علاوه بر حضور بر سر مزار این شاعر نام‌آشنا با پدر و خانواده امین‌پور دیدار کردند.
کد خبر : 131902

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، در این سفر که با حمایت بنیاد و با حضور جواد محقق و اسماعیل امینی به نمایندگی از این نهاد در پایان هفته پیش صورت گرفت، شاعران، نویسندگان و روزنامه‌نگارانی چون محسن وطنی، آتوسا صالحی، وحید امیری، فریدون عموزاده خلیلی، مصطفی خرامان، مژگان کلهر، حسن احمدی، جلیل اکبری صحت و ... حضور داشتند.


این جمع فرهنگی با حضور در منزل مراد امین‌پور، پدر قیصر شعر ایران، با اهدای لوح یادبودی به امضای مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی از وی تجلیل کردند. قزلی در متن یادبود قیصر امین‌پور نوشته بود:


«قیصر ودیعه‌ای بود که خداوند به ایران و اسلام ارزانی داشت و شعرش برکتی شد که چشم‌های بسیاری را به سمت ادبیات انقلاب کشید. او چونان پرنده‌ای سبکبال، در آسمان شعر وطنش بی‌بال پریدن آموخت و در تنفس صبح سرزمینش بال گشود تا زبان زلال نسلی باشد که در کوچه آفتاب به تولدی تازه می‌اندیشد.ذهن زلال و طبع بلند، زیبایی صورت و صفای سیرت، راستی گفتار و درستی کردارش، آمیزه‌ای از سلامت و صداقت بود که وجودش را چون منشوری شگفت به جلوه‌های جلال و جمال الهی نزدیک می‌کرد و دل‌ها را به سویش فرا می‌خواند. هرکه او را دوست دارد، باید آیینه‌ای باشد که خوبی‌ها را بازبتابد. از شما به‌خاطر پرورش چنین گهری سپاسگزاریم و برای روح بلندش دعا می‌کنیم.»


جمع شاعران، نویسندگان و روزنامه‌نگاران با نثار فاتحه‌ای بر مزار قیصر امین‌پور، در جوار بنای یادبود این شاعر فقید، به شعرخوانی پرداختند که جوانان شاعر بومی و اعضای انجمن‌ ادبی گتوند نیز در این جمع، سروده‌های خود را قرائت کردند.


یادآور می‌شود، همسر زنده‌یاد سیدحسن حسینی و فرزند مرحوم قیصر امین‌پور نیز در این جمع حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته