دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کاکایی: رضایت مصرف‌کننده مهمترین عامل ترغیب به خرید کالای دانش‌بنیان ایرانی است

شاعر و ترانه سرای کشورمان معتقد است رضایت مصرف کننده و اعتماد مشتری مهم‌ترین عامل ترغیب مردم به خرید کالای دانش بنیان ایرانی است.
کد خبر : 131847

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از ستاد خبری جشنواره «ایران ساخت»، عبدالجبار کاکایی نویسنده، شاعر و زبان‌شناس ایرانی در خصوص ضرورت برگزاری جشنواره ایران ساخت و حمایت از کالای دانش بنیان ایرانی، اظهار کرد: برگزاری جشنواره ای برای حمایت از تولیدات و کالاهای ایرانی در کشور ضروری است ولی کیفیت بهترین مبلغ کالای تولیدی است و تا زمانیکه کیفیت کالای ایرانی افزایش نیابد قطعا مردن رغبتی به خرید آن نخواهند داشت.


وی افزود: البته که تفکر جنس ایرانی در برابر جنس خارجی نهادینه شده و اغلب بی پرسشی می پذیرند که مزیت و برتری کدام قابل دفاع است پس به نظرم تا اصلاح کیفی صورت نگیرد و نهادینه نشود هر کوششی برای جلب مشارکت مردم عوام فریبی است.


به گفته کاکایی، اما در صورت بهبود کیفیت تولید، برند های برتر می توانند حمایت کننده NGO های فرهنگی باشند، مثلا آکادمی های پژوهش نشستهای خود را با حمایت و تبلیغات برندهای داخلی انجام دهند و فضای مجازی عرصه این فعالیت تبلیغاتی باشد.


وی تصریح کرد: برندسازی محصولات ایرانی قطعا ضروری است اما برند ساخته می شود، آن را نمی سازند. فاعل مجهول این جمله همان کیفیت کالا است و اعتماد مشتری و رضایت مصرف کننده.


جلب اعتماد و رضایت مشتری برای برندسازی محصولات ایرانی


به اعتقاد این شاعر، راه دیگری غیر از جلب اعتماد و رضایت مشتری برای برندسازی محصولات ایرانی وجود ندارد.


کاکایی در پاسخ به این سوال که آیا در حوزه فعالیت شما نیز می توان حمایت از محصولات دانش بنیان ایرانی را گنجاند، گفت: اگر کالایی رضایت من را جلب کند در صورت تعامل دو سویه حاضر هستم فضای مجازی مورد استفاده خود را با عکس و یادداشت در اختیار تبلیغ آن کالا قرار دهم.


وی با تاکید بر اینکه ساماندهی واردات بی رویه را راهکاری موثر در زمینه حمایت از کالای دانش بنیان ایرانی است، بیان کرد: اگر نظارت جدی بر واردات بی رویه صورت گیرد می توان به رشد تولیدات داخلی امیدوار شد.


مدیر خانه شعر بنیاد نویسندگان و هنرمندان، در پاسخ به این سوال که در بخش مردمی جشنواره «ایران ساخت»، در حوزه فعالیت شما چگونه می توان مردم را درگیر این جشنواره کرد، گفت: من همایش ماهانه ای دارم که مخاطبان فراوانی دارد و می توانم از این بستر برای تبلیغ کالای ایرانی و تولیدات داخلی به شرط داشتن کیفیت، استفاده کنم.


جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، اول آذرماه 1395 است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب