دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دانشگاه آزاد اسلامی

نماینده شبستر: چرخ­‌دنده‌­های صنعت و دانشگاه‌­ با هم جفت نیست؛ به جای تقویت، همدیگر را خرد می­‌کنند

مشکلات و راهکارهای ارتباط بیش از پیش صنعت­گران شهرستان و دانشگاه آزاد اسلامی شبستر با حضور نماینده مجلس و اصحاب صنعت و دانشگاهیان بررسی شد.
کد خبر : 131827

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معصومه آقاپور علیشاهی و تعدادی از صاحبان صنعت و کارخانجات شهرستان شبستر در واحد شبستر حضور یافته و به همراه تعدادی از استادان صاحب­نظر دانشگاه درحوزه صنعت در جلسه هم­اندیشی «ارتباط صنعت و دانشگاه و اقتصاد دانش­‌بنیان» شرکت کرده و راهکارهای توسعه این ارتباط تبیین شد.


نماینده شبستر با اشاره به مشکلات اقتصادی و تاکید مقام معظم رهبری بر اقدام و عمل اظهار کرد: «دنیا به سرعت در حرکت است و لحظه‌­ای درنگ نمی‌­کند پس الان وقت سخت­کوشی و شب­کاری و تعامل و هم­‌اندیشی است. باید تلاش را چندجانبه بکنیم، چراکه اگر این مدل کارکردن نتیجه داشت نباید حال و روز صنعت چنین بود.»


آقاپور با توجه به ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه و استفاده از پتانسیل­ علمی دانشگاه‌­ها در توسعه واحدهای تولیدی ادامه داد: «ما چرخ دنده ­صنعت و دانشگاه­‌مان با هم جفت نیست و به جای تقویت همدیگر، چرخ­دنده­ هم­دیگر را خرد می‌­کنند.»


بهارعلی صحرانورد رئیس خانه صنعت شهرستان شبستر با تشکر از برگزاری جلسه هم­‌اندیشی درخواست همکاری بیش از پیش آزمایشگاه­ های واحد شبستر با صنعتگران و انجام آزمایشات مورد درخواست اداره استاندارد و اداره نظارت بر مواد غذایی سازمان غذا و دارو را پس از اخذ مجوزهای لازم کرد.



جلسه با توضیحات و پیشنهادهای صاحبان صنعت و استادان و متخصصین دانشگاه ادامه یافت. اهم موضوعات مطرح شده از طرف حاضران برای انجام و یا پیگیری از طرف نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین دانشگاه به شرح زیر بود:


درخواست همکاری و تعامل کارخانجات با دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی شبستر متقاضی انجام پایان‌­نامه و تحقیقات


پیشنهاد اخذ مجوز آزمایشگاه­های واحد شبستر از سازمان غذا و دارو و ارائه خدمات تخصصی به کارخانجات شهرستان که در حال حاضر مجبور به استفاده از مراکز آزمایشگاهی مستقر در شهر تبریز هستند.


استفاده از فضاهای آموزشی و استادان و متخصصین دانشگاه جهت آموزش نیروی انسانی کارخانجات و مراکز تولیدی


افزایش اعتماد متقابل بین اصحاب صنعت و دانشگاهیان


ارائه مشکلات کارخانجات و تعیین اولویت­های پژوهشی برای کارخانجات و مراکز صنعتی شهرستان و استفاده از پتانسیل دانشگاه برای تحقیق و ارائه راه حل


ایجاد مرکز رشد شهرستان شبستر با حضور فعال دانشگاهیان و اصحاب صنعت در محل دانشگاه آزاد اسلامی شبستر


فراخوان جذب ایده­ های مبتکرین و کارآفرینان شهرستان


تعامل با پارک علم و فن­آوری تبریز جهت اخذ حمایت معنوی در چارچوب آئین­‌نامه‌­ها و مقررات


پیشنهاد تجاری­ سازی علم و دخالت دادن فعالیت­های علمی – صنعتی استادان در ارتقاء مرتبه


مشارکت صاحبان ایده ­ها در سود حاصله از طرف کارخانجات و صاحبان صنایع


تداوم جلسات و تخصصی کردن آنها در موضوعات خاص


انتهای پیام/

برچسب ها: تحصیلات تکمیلی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته