دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1395 - 11:37

ابتکار خبر داد: نامه وزیر جهاد کشاورزی به رئیس سازمان جنگل‌ها/ بهره‌برداری از جنگل‌ها باید سریع‌تر متوقف شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از نامه وزیر جهاد کشاورزی به رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، به منظور توقف هرچه‌سریع‌تر بهره‌برداری از جنگل‌های کشور خبر داد.
کد خبر : 131501

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در صفحه اینستاگرام خود نوشت:« هفته گذشته وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، خواستار توقف هرچه‌سریع‌تر بهره‌برداری از جنگل‌های کشور شد.
آقای مهندس حجتی در این نامه قید کرده است که پیرو جلسات و مذاکرات سابق و با توجه به تصویب‌نامه برنامه بهینه‌سازی و پایش، حفظ و بهره‌برداری و مدیریت جنگل‌های کشور در شانزدهم دی‌ماه نود و دو هیأت وزیران، می‌بایست بهره‌برداری تجاری و صنعتی از جنگل‌های شمال کشور اعم از اینکه دارای طرح جنگلداری باشند یا نباشند در قالب یک برنامه کوتاه‌مدت متوقف شود.
همچنین واگذاری طرح‌های جنگلداری با اهداف اقتصادی ممنوع اعلام می‌شود و موارد مهمی دیگری که طی سه سال اخیر در جلسات و کارگروه‌ها مورد بررسی و تاکید قرار داشت.


سازمان حفاظت محیط زیست در این سال‌ها برای اجرای طرح تنفس جنگل‌ها تلاش کرده و ضمن تاکید بر لزوم توقف بهره‌برداری از عرصه‌های جنگلی، برای تسهیل واردات چوب اقدام و از صنایع چوب خواسته نیازهای خود را با واردات تأمین کنند، چرا که درصد اندک پوشش جنگلی ایران میراث همه ایرانیان و حافظ آب و خاکی است که اکنون در نقظه اوج تبخیر و فرسایش قرار دارد.
دیروز طی نامه‌ای از وزیر محترم جهاد کشاورزی به خاطر این دستور مهم و آینده ساز تشکر کردم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته