دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1395 - 14:35
یک متخصص مغز و اعصاب در گفت‌و‌گو با آنا عنوان کرد:

بی‌خوابی افراد را کم حافظه می‌کند

یک متخصص مغز و اعصاب عنوان کرد: داشتن خواب کافی و رعایت بهداشت خواب در قدرت حافظه افراد تاثیر مناسبی دارد و از طرفی کم‌خوابی نیز می‌تواند افراد را کم حافظه کند.
کد خبر : 131141

دکتر سعید قزوینیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره تاثیر خواب بر قدرت حافظه، گفت: افرادی که بهداشت خواب را رعایت می‌کنند از قدرت حافظه خوبی برخوردار هستند به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود به مقدار کافی و توصیه شده بخوابند.


وی افزود: بهداشت خواب به معنای این است ابتدا باید افراد از خواب کافی بهره‌مند شوند یعنی نوزادان 18، بالغین 8 و میانسالان 6 ساعت در طول شبانه‌روز بخوابند.


این متخصص مغز و اعصاب یادآور شد: هم‌چنین برای رعایت بهداشت خواب به افراد تاکید می‌شود قبل از خواب از نوشیدن قهوه و هر گونه مواد محرک سیستم عصبی خودداری کنند و حتما قبل از رفتن به رختخواب یک لیوان شیر بنوشند.


قزوینیان با بیان اینکه برای رعایت اصول بهداشت خواب باید از انجام ورزش سنگین قبل از خواب اجتناب کنند، خاطرنشان کرد: افراد برای داشتن یک خواب مناسب نباید در اتاق خواب از نور زیاد و تلویزیون استفاده کنند.


وی با تاکید براینکه علاوه بر خواب کافی ساعت رفتن به رختخواب نیز بسیار مهم است، گفت: افراد باید ساعت 22 الی 23 شب به رختخواب بروند و صبح‌ها ساعت 6 الی 7 بیدار شوند و این زمان را در تمام طول عمر خود رعایت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته