دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1395 - 13:11

فولادگر: اجرای دقیق سیاست‌های اصل ۴۴ و اقتصاد مقاومتی راهکار خروج از رکود است

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اجرای دقیق سیاست‌های اصل ۴۴ و قوانین مرتبط به همراه عزم جدی دولت و مسئولان برای خروج از رکود و رفع موانع تولید را مهم و اساسی دانست.
کد خبر : 131109

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حمیدرضا فولادگر در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس در نطق میان دستور با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور همچنان در حالت رکود است، اظهار کرد: این وضعیت به خصوص در حوزه‌های تولید، صنایع کوچک و متوسط پروژه‌های عمرانی و برخی حوزه‌های خدماتی به چشم می‌آید. نمی‌توان افزایش فروش نفت که منجر به مثبت شدن نرخ رشد اقتصادی نسبت به سال‌های گذشته شده را نشانگر خروج از رکود در اقتصاد دانست.


به گفته فولادگر، هنوز بیش از ۶۰ درصد واحدهای تولیدی در صنایع کوچک و متوسط غیر فعال و راکت هستند و نرخ بیکاری و خالص اشتغال نیز وضعیت مثبتی ندارد. لذا در این شرایط اجرای دقیق سیاست‌های اصل ۴۴ و قوانین مرتبط به همراه عزم جدی دولت و مسئولان در خروج از رکود و سهولت کسب و کار و حمایت از سرمایه گذاری و رفع موانع ان در تولید و خدمات راهکاری اساسی برای خروج از رکود است.


فولادگر ادامه داد: سرمایه گذاری خارجی و جلب مشارکت آنها در صنعت نفت، فولاد، خودرو و عرصه‌های دیگری به شرطی به نفع کشور و منافع ملی است که منجر به انتقال فناوری و افزایش تولید ملی و استفاده از ظرفیت سخت افزاری و نرم افزاری داخل باشد تا تولید کنندگان داخلی نیز با ارتقای بهره بری با کیفیت در تولید و خدمات پس از فروش و منطقی کردن قیمت‌ها آماده رقابت در عرصه‌‎های جهانی باشند.


این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی گفت: با بهره گیری از فرهنگ قرآن درمی‌یابیم آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش مادامی که بر اصول ارزش‌های دینی ایستاده‌ایم اقدامات خود را ادامه خواهند داد. ملت ایران در طول ۳۸ سال گذشته با ایستادگی وضعیت را به جایی رسانده که اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران در جایگاه مقتدری است و شاهد نقش آفرینی و تاثیرآفرینی ایران در مسائل منطقه و پیروزی های پی در پی جبهه مقاومت است.


به گفته وی، انتخاب میشل عون به ریاست جمهوری لبنان بن بست عربستان در یمن و دیگر نشانه های مقاومت نشان دهنده قدرت الهی است.


فولادگر همچینین به گزارش کمیسیون امنیت ملی در مورد نحوه اجرای برجام اشاره و اظهار کرد: طبق پیش بینی ها نقض عهد آمریکا و عمل نکردن ۱+۵ به این تعهد رخ داده وظیفه دولت استیفای حقوق ملت است.


نماینده اصفهان در پایان بر لزوم تشکیل ستاد احیای زاینده رود تاکید کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته